Gå til innhold

hjelp til 350 montering+++

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det er vell statisk komp på 13,5:1 eller? Hadde selv en motor med samme komp, men brukte kamen til å senke den effektive kompen ned til 12:1, da kunne jeg kjøre på vanlig bensin. Eller kanskje du kjører med oktan booster hele tiden?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm huska vest feil, d e 13:1 i komp bærre så det e sagt!!

 

lura på å kjøp MSD Starter Saver

msd-8984.jpg

"Save your starter, and your money.

 

Reduce stress on your starter and flywheel with one of these MSD Starter Savers. Designed just for race engines with locked out timing, the controllers automatically retard the timing during cranking to prolong the life of your starter. They feature 10 and 20 degrees retard settings and automatically deactivate when your engine reaches over 800 rpm. The Starter Savers also stabilize the trigger signal and have an LED to confirm operation. They work with magnetic pickups only."

 

magnetic pickup, er ikke det det de 2 ledningene fra tenningsforsterkeren til fordeleren er til?? eller?

 

men da må æ vell alikavell bytte fordeler, hjelper jo ikke når alt står fast.... eller hur?

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

ahhhh på tide å starte oppigjen en gammel tråd!

driver å skal overhale motoren nå, kjørte girkassen i atomer, å da jeg fikk ordnet den var det vann i oljen på motoren, ga litt opp da å utsatte hele greia. nå har jeg demontert motoren å funnet feilen (håper jeg) en ventil hadde kilt seg og en ventilstyring var sprukket, en støtstang var knekt, å ene løfteren var knust.

 

nå har jeg fått montert ny styring og ventil, planet toppen å kjøpt deler og slitedeler, (lagre pakninger og stempelringer)

 

da påsken startet fikk jeg "ånden over meg" å gikk med godt mot inn i garagen å skulle montere sammen stasjet, da hadde jeg fått stempelringer som var for tykke, så da fikk jeg ikke gjort så mye:(

 

uansett, det jeg tenker på nå er jo at den fordeleren jeg har burde jo vært byttet, men hvilken fordeler skal jeg ha? har ikke så mye peiling på dette, er det en HEI fordeler, eller vacum? eller begge deler?

har en msd tenningsforsterker, som skal kobles på to ledninger i fordeleren...

 

jepp. tips ønskes!

kan jeg bruke denne for eks?:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SBC-CHEVY-PRO-BILLET-DISTRIBUTOR-CHEVY-8930R_W0QQitemZ260109144606QQihZ016QQcategoryZ33690QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

(så en på amcar forumet hær anbefalte selgeren)

 

Håper dere kan hjelpe meg, har sett tørr asfalt flere ganger allerede, å sommerfølelsen kommer kriblende, på tide å få ihop sakerne!

 

Tommy AkA JEPS

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en volvo med en godt trimmet 350 i.

har nettopp beggynt å få "orden" på den.

 

har ikke fått den til å gå før forrige uke.

jeg har bla hatt av fordeler lokket å der så jeg at "innmaten" var sveiset fast, da jeg spurte kompisene mine (som har litt peiling på V8`ere) mente han ene at den (ettersom det er en motor brukt og bygd til/for drag) at dette var gjort fordi den skulle gå på "full gass" osv osv.

 

det jeg da lurer på er: hvorfor? selv på dragmotorer må det jo være viktig at tenningen justerer seg etter turtall?

sånn som det er nå er bilen enten lett å starte (med fordeleren i en stilling)

eller går den bra (på litt turtall) men da med fordeleren vridd mer tilbake og ganske tungstartet

jeg tenker å sette på en ny fordeler med elektronisk "justering"

 

(det er det på den jeg har nå, men som sagt er alt sveiset fast)

 

så... er det ikke bare possitivt å gjøre dette? eller er det noen ulemper??

 

og om det skulle ha noe å si hær er litt om motoren: 350 borret til 355. (4boltet)

holley 850 dobbelpumper (i største laget sies det, men jeg har liggende en 750 oxo) MSD tenningsforsterker, rulle kam og rulle vipper.

JE stempler 13.5 i komp. dart topper som er portet. +++ (ble lei av å skrive)

 

og forresten, når jeg endelig fikk tatt meg en tur var det rett å slett PORNO!

gikk som faen, og bedre blir det med orndtlig justert tenning og forgasser!!!

 

så siden den dagen har jeg sett slik ut::D

 

Sikker påd et ikke bare er vacum delen som er sveisa fast og at du fortsatt har mekaniske vekter som slår ut og øker tenninge.

 

For med fast 10-15grader tenning hele veien brenner du ventiler eller skjærer et stempel på litt rpm.

 

Med 13:1 i komp holder ikke en vanlig HEI fordeler da MÅ den bygges om med skikkelig coil og elektronikk modul.

 

Jeg ville shoppa fullø MSD 6 Digital med HVC coil.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå quoter du et av de gamle innleggene i denne tråden, nå lurer jeg mest på det forrige innlegget mitt..

er ikke 100% sikker, bare 98% på at alt er sammensveiset.

dessuten har jeg jo en elektronikk modul av denne typen

msd-6200.jpg

 

er ikke sikker på at det er en 6a, men ser i allefall lik ut.

hvilken coil skal jeg kjøpe? link gjerne til summitracing!

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sveise fast hele sentrifugaltrekket er ingen god ide på en gatebil. Men å sveise en begrensning på dem er ikke dumt. Har du en vass kam trenger du gjerne 15-20 grader fortenning på tomgang og lave turtall. Ved å begrense sentrifugalvektrene kan du hindre at den totale fortenningen overstiger 34-36 grader som er maks ønskelig fortenning på de fleste motorer.

Et annet triks er å koble vakumklokken direkte i innsuget. Dermed kjører du med vakuumpåtrekket på hele tiden og oppnår den onskede fortenningen. Samtidig slipper du at motoren stanger i mot ved oppstart og vakumopptrekket vil også gå av ved fullgass.

Men dette er ting det tar mye tid å prøve seg fram på.Helst bør motoren i benk eller ruller.

Jeg har god erfaring med HEI fordelere fra Summit. Du får dem med sterkere coil og elktronikk for rundt 150 dollar og flere av dem har justerbare sentrifugal og vakuum kurver.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har "ekstern" coil.

denne:

acc-140001_w.jpg

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=ACC%2D140001&N=700+4294925143+400020+115&autoview=sku

ser mange fordelere har innbygd coil, men det trenger jeg jo ikke.

come on å hjelp meg å finne en grei fordeler.

å takk for alle svar så langt!

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan hjelpe slik at jeg får bestilt?

altså:

350

"ekstern coil"

og tennings modul, eller hva det nå heter. (altså, må det være de to ledningene ut fra fordeleren, grønn og lilla.

hadde håpet å få bestilt snart.

 

gidder ikke å bestille uten å være høvelig sikker på at det er rett.

 

 

edit: og btw, er det tollfritt ved kjøp av en fordeler? noen sa at motordeler er momsfritt, og fordeleren er vell motordel, eller hvordan er det å få sendt som gave/gift fra summit

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bil/motordeler er tollfritt, men ikke momsfritt.

ok, ja hva vil det egentlig si? hvor mye må man da betale for en del til feks 500? 500 + 25% eller hva nå momsen er?

å hva er det da man sparer når det er tollfritt?

å takk for svar btw

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det betyr at du betaler kun 25% moms på kjøpesum+frakt til norge og ikke noen tollavgift i tillegg til det.

 

Delepris: 500,00

Frakt: 150,00

---------------------

Momsgrunnlag: 650,00

 

+ 25% 162,50

---------------------

Totalt: 812,50

---------------------

---------------------

 

Værre er det ikke...

 

Registrer deg på http://www.jetcarrier.com så kan du bruke fraktkalkulator der.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

har arp bolter på bla rådene, noen som vet riktig moment på disse? på arp`s hjemmeside står det en formel for å regne vekt å greier, men det blir litt for komplisert for meg tror jeg.

 

har kjøpt slik fordeler:

MSD 85551 Pro Billet Distributor Chevy V8 350

msd-85551.jpg

håper det passer...

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår