Gå til innhold

Senking-spissing

Ranger emnet

Insomnia

Anbefalte innlegg

Originally posted by SpeedWell

Fikk justert min med 9x16 i går.

Kun forde de sikkert ikke klarer løsne styrekulen og mutteren på fjærbeinet. du klarer vell å svinge med bilen uten at det tar for mye borti ikke sant ?

Kan være de har problemer med å justere camber med orginalverktøyet.. men det går vist du bruker litt fantasi.

Eller du kan bare ta på vinterhjulene når du skal justere forstillingen :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Insomnia

med 7x17 fekk ikkje dei på måleverktøyet en gang og med 9x16 fekk ikkje dei svinge...

men er jo godt mulig dei har annerledes måle-utstyr andre plasser..

tror eg skal prøve ett anna verksted..

ok slik å forstå. det er vell for at biler er så senket at hjulhuset nesten ligger over hjulet.. men vinterhjulene er jo fortsatt en mulighet. men det kan godt være at det fins andre typer oppspennings verktøy men jeg har ikke sett noen andre typer en de som har klemmer over hjulene. men det fins helt sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Ikke sett på vinterhjula når du justerer forstillingen...det gjorde jeg med mine 175/70-13 og når jeg fikk på 8x17" så spiser bilen dekka på innersida.

Ja det er jo helt klart forutsett at du har beine vinterhjul evt at du leverer bilen inn der de har et moderne apperat som kompenserer for skjeve felger. (de fleste nyere apperater har det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vinterfelga var rette, men måtte på med dem pga at de sa de ikke fikk plass i oppsettet sitt til 8" brede felger. Blir nok ei proffere sjappe neste gang! Sliter ikke skjevt på vinterdekka, bare sommerdekka. Kan jo ha noe med kjøremønsteret også da...står i Haynes-manualen hvis man har dekk som er slitt på innersiden: Årsak: "Hård kurvtagning - sänk hastigheten!" :D

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

Vel, vinterfelga var rette, men måtte på med dem pga at de sa de ikke fikk plass i oppsettet sitt til 8" brede felger. Blir nok ei proffere sjappe neste gang! Sliter ikke skjevt på vinterdekka, bare sommerdekka. Kan jo ha noe med kjøremønsteret også da...står i Haynes-manualen hvis man har dekk som er slitt på innersiden: Årsak: "Hård kurvtagning - sänk hastigheten!" :D

Grunnen til at den sliter på innsiden på sommer dekkene skyldes at de er 8" brede som du sier. og sikkert et annet innpress..

Lenke til kommentar
Del på andre sider