Gå til innhold

Primera GT vs. Annet


Dulle

Anbefalte innlegg

Som mange motor-journalister har sagt etter at de har prøvd en P10; "Ulv i fåreklær"

 

Og de som tviler må bare se og få prøvd en P10 på en svingete vei eller bane, så skal de nok få skiftet mening;):D

 

Som nevt tidligere her at man vil få en fin S14a med mye stasj for 250-260 000 kr, vil jeg påstå at jeg hadde gruset en S14 hvis jeg hadde brukt tilsvarende beløp på bilen min!! Dvs at hvis jeg hadde et budsjett på 250 000 kr, og hadde kjøpt bilen for 100 000 og kostet på motor og understell 150 000kr;)

 

Da skulle jeg nok fått godt over 300 hk i primeran, og en bil med ekstreme kjøreegenskaper;)

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Klubben arrangerer noen banetreff selv, og vi organiserer turer til en del av de andre treffene.

 

Vi er aktive over hele landet og liker turer på banen :)

 

Følg med på forumet vårt under racing og happenings... Det er tiden for sånt nå :):)

200SX-OGN

 

Har desverre ikke sett den lokale GT-T'en i aksjon på bane, men har sett den på vei.... Har hatt SRi som leiebil og likte den godt, men det blir aldri en sportsbil for meg:)

 

Aktiv/passiv styring på bakparten er det første som kobles ut på 200SX, 300ZX, og diverse Hondaer som skal kjøres på bane.. ellers takk :D

 

200SX i orginal form klarer 0-100 på rundt 6.7 sek, det er svært få andre som er nede på de tallene. I 1989 når S13 kom slo den BMW M3 i akselerasjon! (sjekk arkivet til Bilsport for bekreftelse).

Når man så hiver ut de amerikansk påvirkede fjærene og støtdemperene er man godt i gang med en bil som har blitt brukt på bane i snart 15 år.. og som enda foretrekkes i drifting miljøer.

 

Sier ganske mye om hvor mye det går an å få utav disse luringene :)

 

Men, men.. vi som liker Nissan bør ikke krangle, det er gode biler uansett :D

Medlem #10 i 200SX OGN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si det kort og konsist;)

Jeg ville hvilken som helst dag tatt eGTTurbo sin Primera fremfor sx'en:) (Hei Andrè) :D

 

For deretter utbrodere litt:

 

Jeg kjørte S13 med +/- 250-270 gamp i (FMIC, Stor turbo+++), coilovers, stabstag, powerflex/whiteline++ Responsmessig var det heller ingenting å si på det, ladet 1,3 på 2800rpm..

 

Med den høye kompresjonen i eGTTurbo sin Primera var responsen helt sinnsyk, spesielt etter HKS-kammene kom på.. Agx'ene gjorde at bilen glatt plukka s13 min med ovennevnte mods straks farten passerte 65km/t og veiene ble svingete, og det var stort sett med Agx'er, sier litt om hva som skjer med coilovers på den GT'en gitt..

 

Tør påstå at er du ute etter en extrem sleeper tar du en Primera GT og klasker en turbo på, end of story.. Gi pokker i GTI-R konverteringer og annet piss, bruk pengene på gode kammer, god intercooler og grei mapping istedet :)

 

Forøvrig vet jeg få, om noen, som spøet eGTTurbo, ikke bare pga fyren kjører som gal mann i turborus, men rett og slett da bilen går noe helt sinnsykt (ikke at jeg er noe mindre ille, men dog)...

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arf, det er så mye å tenke på..

Tingen er jo det at jeg ikke vil ta opp lån på 250 laken..det har jeg ikke råd til. Enkelt og greit..

 

Men jeg tror nesten jeg må låne en Primera GT og kjøre ballene av den en dag, bare for å sjekke hva den duger til..

Jeg har bare testen den "pent" ;)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kobbler det ut ja, men ikke på Primera. Det er ikke samme type "bakstyring". STCC primeraene henter bakstillingen fra P10 for å få dette.

 

Aks tall er vel det som betyr minst idag. Det er heller aks i fart som teller samt rundetider på bane. Og at det er kåret til verdens beste driftebil betyr jo ikke at den har bedre kjøreegenskaper enn Primera ?! Å drifte og kjøre fort rundt bane er jo to helt heeeelt forskjellige ting.

 

Originally posted by 200SX_RS13

 

Har desverre ikke sett den lokale GT-T'en i aksjon på bane, men har sett den på vei.... Har hatt SRi som leiebil og likte den godt, men det blir aldri en sportsbil for meg:)

 

Aktiv/passiv styring på bakparten er det første som kobles ut på 200SX, 300ZX, og diverse Hondaer som skal kjøres på bane.. ellers takk :D

 

200SX i orginal form klarer 0-100 på rundt 6.7 sek, det er svært få andre som er nede på de tallene. I 1989 når S13 kom slo den BMW M3 i akselerasjon! (sjekk arkivet til Bilsport for bekreftelse).

Når man så hiver ut de amerikansk påvirkede fjærene og støtdemperene er man godt i gang med en bil som har blitt brukt på bane i snart 15 år.. og som enda foretrekkes i drifting miljøer.

 

Sier ganske mye om hvor mye det går an å få utav disse luringene :)

 

Men, men.. vi som liker Nissan bør ikke krangle, det er gode biler uansett :D

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner dere på diskusjon av dette gir dere dere aldri..........

 

mtp hva som ligger best på veien... fuck off....

 

det er jo ikke bilen som kjører seg selv....

 

det er i psyken til sjåføren som bestemmer utfallet...

 

kommer det er som er flink til å kjøre bil og har en primera og møter på en med en fersking i 200sx... så vinner han i primeran... og vice versa seffern....

 

syns du skal kjøpe bil etter hva du liker... magefølelse og sånn....

og etter lommeboka da... uansett er jo begge bilene fine...

 

ps: det er veldig avansert oppheng på primeran... ta en titt under selv.... det er MANGE som har blitt overaska av den..... det ligger grisebra på bane... vil påstå at den kjører fra 200 i rundetid...

men så var det sjåførn igjen da...

 

men, bakhjulstrekk da.... :)

 

gå for 200 du... s14a..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humph..ja..nå gir jeg de små grå en uke til, så kjøper jeg Primera...

 

Magefølelsen min ja..den er et eneste rot for tiden..jeg ville jo aller helst ha en S14a..men så ble det for dyrt..S13 var dte for mange av, S14 er to år for gammel til å låne penger til..og hva sitter man igjen med da? En gammel drøm og en Primera GT..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dulle

Humph..ja..nå gir jeg de små grå en uke til, så kjøper jeg Primera...

 

Magefølelsen min ja..den er et eneste rot for tiden..jeg ville jo aller helst ha en S14a..men så ble det for dyrt..S13 var dte for mange av, S14 er to år for gammel til å låne penger til..og hva sitter man igjen med da? En gammel drøm og en Primera GT..

 

Du vil nok ikke angre:)

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej..

 

Prøvekjørte en 98 Primera GT i dag..knallbil..jeg må bare innrømme det..den har litt balletak på meg..

Men, det jeg synes var dumt, var at den hadde gått litt mye..170 000 på seks år er da litt væl over gj.snitt.

Men..synes dere 140 000 er dyrt for en Rød 98 Primera GT i flott teknisk stand, en liten (usynlig) bul på en framdør, 17" alu.felg med en utrolig liten ripe i en av dem, som har gått 170 000?

 

Ellers var bilen nydelig..

 

Men så er problemet kommet opp igjen da..brått fant jeg ut at det GÅR å få lån til en S14..så nå blir det ei hektisk helg med lånesøknader og prøvekjøring og shit..

Jeg mener..det går an å få S14 til 150 000..og da blir valget enda vanskeligere igjen..

 

*Gråte*..hvorfor skal det være så vanskelig!?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår