Mew Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Tror det kan bli vanskelig å få en 200SX motor i Primeraen, da jeg er ganske sikker på at motoren i 200SX står side lengs (husker ikke det fine navnet) og motoren i Primera står på tverrs + det du nevnte med girkassa osv. Mens en Sunny GTi-R motor skulle passe rett inn etter hva jeg har HØRT ;) Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt150 Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Dulle Hmmmm...Primera GTi-R...I like it.. Heeelt enig :D Jeg ville satset på en GTi-R motor.. Det skal hvertfall jeg gjøre, den dagen det blir aktuelt, viss det blir aktuelt.. :) Siter http://www.cardomain.com/memberpage/559185 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329 93 - Nissan Primera GT Tidligere Biler: 86 - Honda Accord 2.0EX 86 - Honda Accord 2.0EX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Primera Tror det kan bli vanskelig å få en 200SX motor i Primeraen, da jeg er ganske sikker på at motoren i 200SX står side lengs (husker ikke det fine navnet) og motoren i Primera står på tverrs + det du nevnte med girkassa osv. Mens en Sunny GTi-R motor skulle passe rett inn etter hva jeg har HØRT ;) Siden det er samme blokka i S14 som i primera vil primera girkasser og motorfester passe rett på;) Problemet ligger da i at innsuget da blir stående feil vei(har hørt at man da kan bruker orginalt primera innsug), og eksosen fra turboen vil få en litt rar bøy på seg! Så med tanke på tilgangen av en S14 motor i forhold til en GTi-R motor, her til lands, tror jeg det vil være vil være et enklere valg;) Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Kan man få en 200SX S14 turbomanifoild til å passe på en Primera også? Eller blir det feil vinkel? Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Gå for Primera GT!! Holdt på å kjøpe en GT jeg å! Men ble ikkenoe av... Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Juni 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Dette kan jo fort bli interessant... Da tror jeg fan meg jeg går for primman..kan sikkert legge ut noe bilder etterhvert og sånt, hvis alt går i boks. Off..håper jeg blir fornøyd da...jeg må si jeg gruer meg litt..men det skal kanskje være sånn. Da har jeg jo uansett kanskje en 8-9 mnd å spare og planlegge på..Fy faen, jeg ser for meg Gti-R merkene i grillen og på ræva alt nå *sikle* :D Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Originally posted by Primera Kan man få en 200SX S14 turbomanifoild til å passe på en Primera også? Eller blir det feil vinkel? Tror det skal gå greit med noen modifikasjoner..... Skreiv en mail til en i england som hadde planer om og sette en S14 motor i primeran sin og her er svaret jeg fikk: As for you question about the S14 lump,well form the research a couple of us have done,it shouldn't be a prob fitting the engine.The common denominator is the SR20 block and from what we can see they are cast the same,so the engine should go straight onto the FWD box.Also the engine mounts from the Primera should fit to,but it is no prob having some made. One prob would be the inlet manifold,as when you turn the engine it will be on the wrong side.I have been informed that the Primera inlet should be upto the job.I would also be using the s14 ECU. Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200SX_RS13 Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Vil du ha en familiebil av grevlingtype eller en sportsbil? :) Skal du begynne å modde en primera 98 modell til turbo, evt dytte en Gti-R motor oppi der raser du fort forbi prisen på en S14a Z edition. I utgangspunktet er ikke primeraen laget for sportskjøring og krever mange flere mods for å komme i nærheten av det en standard 200SX har. Her snakker vi (som nevnt tidligere) karroseristivhet (og det er mange flere ting enn senkesett og dempere...), tyngdepunkt, drivhjul, girkasse, bremser, interiør osv. osv. osv... Primeraen er en meget bra bil i sin klasse, pigg og kjekk, men den kommer ikke i nærheten av en 200 uten seriøse inngrep. En Primera GT er i tillegg grisedyr i forhold til de andre modellene av Primera. det ble importert få av dem og det er (ifølge lokal Nissan forhandler) ikke enkelt å skaffe de delene som er spesifikke for GT'en. Kan vel spare meg for treinteriør i bil uansett, men inni er disse bilene temmelig triste. Gå heller for en 98 S14a, prisen vil ikke være særlig forskjellig i forhold til en GT uansett, og hvis du så skal begynne å bytte motor/drivverk kommer du fort opp i samme pris som en 300ZX :) Siter Medlem #10 i 200SX OGN. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 forsåvidt enig, men 200 sx kan ikke by på f.eks. den sinnsyke ulv i fåreklær effektn en turbodreven Primera har. Og 200sx er heller ikke skjeldent. Hvor mange turbo drevne primera gt`r er det? ikke mange.. Og i tillegg kan jo innimellom for enkelte iallefall, være kjekt med 4 dører og litt plass. Man kan vel egentli si at prisen blir omtrent det samme for en strøken s14a og en turbo GT. Så det blir vel smak og behag det der.. Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200SX_RS13 Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Men.... Er du intressert i en bil som går bra og er bygd for det, eller en som ikke er bygd for det, som krever masse arbeid og cash før det blir som du vil ha det? For 250-260.000 får du en S14a med det meste av stasj, større turbo, fmic, kammer, eksos, fbu, AVC.. osv osv. Rundt regnet 300+ gamp i motoren. Skal du transplantere en Gti-R motor inn i Primeraen så ligger du under dette i effekt, langt bak i kjøreegenskaper, og så er det jo dette om det er så jevt med en bil du ikke får godkjent da.... :) Vanskelig å forklare det motorbyttet til forsikringselskapet når du står i steingjerdet..... Sorry, ikke meningen å rakke ned på Primeraen, liker bilen godt som sprek familiebil, men synes dette blir å sammenligne epler og rosenkål :) Siter Medlem #10 i 200SX OGN. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 hehe.. ja de fleste 200 sx eiere er store i kjeftn i pit`n.. Men blir annen lyd i fløyta når vi kommer på banen. Jeg ble forøvrig påkjørt men fikk alt tilbake selv om bilen ikke er godkjennt for turbo. Ellers er det enkelt å få en Primera godkjennt til turbo. Skru trykket helt ned og få dynotest. Vips er den godkjennt. 150 hk originalt og 170-180hk med tilnærmet null trykk. Holder da med sportsbremser og brev fra Nissan norge om at bilen/motoren tåler konvertering. 200 sx sitter nok litt bedre, men en GT primera med AGX sett fra usa til 4500 kr og eibach fjærer samt superpro foringer til 2000 kr er ikke langt bak 200 sx så lenge det er svingkjøring i over 40-50 km/t. Og når man setter inn en gtir motor på 220 hk så koster det ikke mer å trimme den i en Primera enn i en 200 sx. (girkasse på primera er trygg på 300 hk) Edit: Det finnes faktisk potente sjåfører som påstår at en senket primera med skikkelig dempere er BEDRE enn 200sx på bane..! Just to mention it Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200SX_RS13 Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Så var det å finne en Gti-R motor.. og kasse/clutch... To her på bruket som holder på å fikse opp sine Gti-R er og det er jammen ikke billig. Kan nok være at en del 200 folk er store i kjeften, men i utgangspunktet er ikke P11 bygd for sportskjøring og da må det mye arbeid til før det funker. Forøvrig. Det holder ikke med papir fra Nissan på at bilen tålerdet. Bare spør de som strever med å få godkjent SR20DET Redtop i S13 i klubben. Den er jo faktisk levert med den motoren i Japan, men uten TUV godkjenning sliter du alikevel. Men smaken er som baken, Primera kan bli en kul sleeper. Er en fin en her i byen (GT-T).. Men jeg vil nå ikke gli rundt i en familiebil jeg da.. hehe. Lykke til med bilkjøp! Siter Medlem #10 i 200SX OGN. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 hehe.. Ja som du sier så er smaken som dalene rundt brunøyet.. Merkelig om de sliter med det. På nissan-club.org er det en kar som nettopp har fått godkjennt sin P10 med turbo. Og det er i utgangspunktet en vanlig LX med 115 hk. P11 har muligens ikke samme potensialet som P10, men det er helt sikkert at en finstillt P10 er skikkelig skikkelig vass på svingete vei. Iallefall Gt som har passiv styrende bakaksling :) Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Originally posted by 200SX_RS13 Men.... Er du intressert i en bil som går bra og er bygd for det, eller en som ikke er bygd for det, som krever masse arbeid og cash før det blir som du vil ha det? For 250-260.000 får du en S14a med det meste av stasj, større turbo, fmic, kammer, eksos, fbu, AVC.. osv osv. Rundt regnet 300+ gamp i motoren. Skal du transplantere en Gti-R motor inn i Primeraen så ligger du under dette i effekt, langt bak i kjøreegenskaper, og så er det jo dette om det er så jevt med en bil du ikke får godkjent da.... :) Vanskelig å forklare det motorbyttet til forsikringselskapet når du står i steingjerdet..... Sorry, ikke meningen å rakke ned på Primeraen, liker bilen godt som sprek familiebil, men synes dette blir å sammenligne epler og rosenkål :) Du har nok aldri kjørt en primera på bane siden du mener at den ligger langt bak i kjøreegenskapene!! Har selv eid en S13 og primeran min ligger MYE bedre på veien en den gjorde!! En kompis hadde først en primera og kjøpte seg deretter en S14a og blei sikkelig skuffa over kjøreegenskapene til 200sx`n;) Mener ikke med dette og rakke ned på 200sx! Savner gamlebilen min veldig innimellom:( Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 seff mener du ikke å rake ned på 200 sx! det er jo nissan det også :D Men du er tydligvis enig i at det neppe er den forskjellen som folk tror på Primera og 200sx... Morsomt at du sier dette, før har sjekket i det siste og det er faktisk ganske mange som har blitt skuffet etter å ha skiftet over til sx. Hovedsaklig s14... Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg