Gå til innhold

1989 Golf 2 1,6 merkelig oppførsel

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har en 1989 2er med 1,6 motor, han har fått et lite rart problem.

Når han starter den så ruser den seg opp som bare det, kun når den er kald ettersom jeg forstod. Han sa han måtte ligge å bremse den selv i fart pga. at den rusa seg sånn, "cruisecontrol i 90 i fjerdegiret" sa han.

Jeg tenkte at det er sikkert disse berømte forgasser problemene det er snakk om?.

Noen som har noen formeninger om dette?.

Trengs kanskje en litt mer detaljert forklaring av problemet men bare tenkte at siden det nå har vært så mye snakk om dette så..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Har en kompis som har en 1989 2er med 1,6 motor, han har fått et lite rart problem.

Når han starter den så ruser den seg opp som bare det, kun når den er kald ettersom jeg forstod. Han sa han måtte ligge å bremse den selv i fart pga. at den rusa seg sånn, "cruisecontrol i 90 i fjerdegiret" sa han.

Jeg tenkte at det er sikkert disse berømte forgasser problemene det er snakk om?.

Noen som har noen formeninger om dette?.

Trengs kanskje en litt mer detaljert forklaring av problemet men bare tenkte at siden det nå har vært så mye snakk om dette så..

Vist det er en 2e2 forgasser kan du sjekke de to ledningene som går inn på siden av gasseren (v.s sett forfra bilen) to ledninger som kommer ut av ledningsnettet til bilen som er stripset fast til torpedoveggen. det hender ofte at de ledningene irrer av eller har dårlig kontakt når bilen er kald.

det er også en mulighet med pulldown dåsen.

men sjekk de ledningene først du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem, tror jeg. Spørmålet er: Skjer det kun når motoren er kald, og skjer det kun når det er kaldt i været?

Choken på disse forgasserne er noe dritt. Har selv enda ikke løst problemet etter uttalige forsøk.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på den tiden da jeg hadde en lei 1,6 hadde jeg samme problemet. det er choken. jeg fiksa problemet ved å smøre den lille pinnen som kommer ut av chokehuset. den presser mot ei skrue som du kan regulere tomgangen med. ligger på venstre side av chokehuset når du står foran bilen.

smør den inn med rustløser og trykk den inn et par ganger. det vil holde ei lita stund. (noen uker) når problemet kommer tilbake er det bare å gjøre det samme om igjen.

hvis du blir lei av å smøre så må du bytte en voksting inni choken. koster en 100lapp eller.no..

x-1984 Golf2 GTI

1992 Golf3 VR6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Ok takk for replys !! Skal videresende all infoen til kompisen min.

Hvordan finner man ut om det er en 2e2 forgaser? Står det stempla på den noen sted?

det skal stå "stemplet" på venstresiden av forgasseren (sett forfra). gjør det i hvertfall på min.. (2E)

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider