Gå til innhold

Brukt-Jetta, hva skal en passe seg for?

Ranger emnet


Jeez

Anbefalte innlegg

Kjøper en en Jetta, kva bør ein se etter? Ruster de noe spesielt, spesielle plasser og kor bør en ellers kikke etter rust? Kor langt går dessa motorane før de trenger ei overhaling, såklart kommer dette ann på behandling osv. men generelt?

 

Vel, spørsmålet blir vel egentlig, kva bør en passe seg for når en kjøper Jetta?

 

/Jeez/

- framtidig førstebilkjøper -

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jetta er gromt ;) se etter rust rundt vindusviskerhullene.. og kjøp for all del 90 mod eller nyere da får du fine fangere, servo, sentralås og sikkert litt mer..

 

jeg har en 90 mod som jeg er stor fornøyd med.. den har gått 275 000 og kjennes ut som om den ikke har gått mye over 100.. men pass på å hør om bilen er godt holdt.. da er det nesten ikkenoe å sette ned på denna bilen.. jo forestten.. noen av dem kan lekke litt inn ved takluka.. og ved bakluka.. men ikkenoe du ikke kan fikse..

 

og det er også veldig god plass til anlegg i dem da.. og billige deler.. så løp å kjøp

 

lykke til Mvh Lars Robert

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mellom 90-92 eg tenker på ja.. Men å høre med selger om bilen er godt holdt er jo en ting, trur eg må ha med meg noe kyndig personell for å ha noelunde kontroll.

 

Men det er ikkje noe utbredt med rust i støtdemperfester og sånne vitale ting vel? Sånn som Sierra gjerne har?

 

/Jeez/

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeez

Ja, det er mellom 90-92 eg tenker på ja.. Men å høre med selger om bilen er godt holdt er jo en ting, trur eg må ha med meg noe kyndig personell for å ha noelunde kontroll.

 

Men det er ikkje noe utbredt med rust i støtdemperfester og sånne vitale ting vel? Sånn som Sierra gjerne har?

 

/Jeez/

 

Støtdempertårn å sånn er ikke problemer jeg har hørt om... Typisk rustplasser er framerst på dørene ofte, ofte ved viskerhullene/under lista til ruta kanskje oxo.... Og om den har gått litt langt burde du oxo ta en titt under.. spesielt i kanalene på sia.... Ellers er det vanlige slitedeler som byttes.. Men er veldig lett å skru på og får tak i deler overalt! Motorene går og går uten store problemer... En 1,6 som stod i min før hadde sikkert gått rundt 400.000 før jeg bytta'n ut...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok.. noterer eg.. Hører jo bare godord om bilen jo :) Ingenting negativt anna enn rusta dere forteller om?

 

Den Jettaen din liIIebror såg jo grei ut før du begynte å demontere den jo :) Bytte foringer og greier altså, hm, trua på detta der.. :)

 

/Jeez/

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er stort sett samme ting som det er på golf som jetta.

vått på gulvet framme, ved bakdører og bagasjeluke, hjulbrønn.

eg meiner at dette ikkje er typiske feil ved jetta og golf men enkelte får det ved dårlege pakninger(gamle).

 

men kjøp jetta du. det kommer du ikkje til å angre på. det er ein bil til å bli gla i. har hatt jetta ein god stund no og er ikkje lei den.

holder på med å fiksa den opp no. får den snart igjen frå lakkering.

 

men lykke til med bilkjøpet, håper du finner "den rette" :):):):)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 82 Jetta D som har rulla 448.000km. Kjørt hele året, i salt og dritt, og eneste min svigerfar(som jeg arva den av) har gjort med den er å bytte olje ofte, minst hver 10.000. "Litt" ruster den jo, men vask ofte, så har du Jetta lenge.

Det beste er at om det går noe på bilen, har Biltema 90% av alle delene :D Ellers har nærmeste hogger det helt sikkert. Jeg hadde ikke problemer med finne meg ny dieselpumpe, fjører, dynamo og eksos. Tot.pris : 1500kr

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWLOVAH

Hvorfor kjøpe røde poly foringer lillebror? Bare sprekker dem, gule holder i massevis og dem holder mye lengre...

 

Du skal vel ikke kjøre rally med jettan din :D

 

hehe bilen skal jo bli stiv nok da.. blir ikkenoe bestemor bil detta. .hehe.. trodde jeg kunne få tak i enda stivere foringer jeg(lilla) stemmer detta? eller så har man sånne metal saker da.. men dem sliter så fælt på alt mulig..

 

driver å pøver å få tak i motor og litt annet snacks nå da.. så bare følg med videre.. kan bli morro detta :) åssen prosjekt har du?

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår