Gå til innhold

Volvo prosjekt...

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

jeg har nå skaffet meg 2 stk til volvoer men begge er 245:(

Den ene er en 82mod som er 95% rustfri og har def. topp (kammen har låst seg). Den har en b21a - motor.... denne kommer sikkert til å bli brukt som nr.2 bil av pappa...:rolleyes:

den andre bilen er en 77mod som felleskjøpet i trondheim har hatt, (så den har felleskjøp-farge som er grønn og gul, usj æsj...) den har en def. b19a. og den er en ombygd varevogn.... ekstrautstyr er at den har servo.

Denne skal bli fikset opp til den er veteran og skal regges da;) den kommer (kanskje) til å bli bygd om til nyere utseende... det skal komme nyere/større motor i (håper på TURBO...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Vomaz

jeg har nå skaffet meg 2 stk til volvoer men begge er 245:(

den ene er en 82mod som er 95% rustfri og def. topp den har en b21a - motor.... denne kommer sikker til å blir fikset motor i og solgt videre eller bli brukt som nr.2 bil...

den andre bilen er en 77mod som felleskjøpet i trondheim har hatt, (så den har felleskjøp-farge som er grønn og gul, usj æsj...) den har en def. b19a. og den er en ombygd varevogn.... samt at den har sevo.

denne vil antageli bli fikset opp og bugd om til nyere utseende... samt nyere/større motor...

Hold deg til èn bil du! Jeg tror du har mere enn nok med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

hah.. skal vise dåke råå kjørekomputer, har desverre ikkje bilde av den på datan her (leil.) men skal legge ut bilde te helga..

btw.. på en avstand på 1000km har den en feilmargin på pluss/minus 300m (MAX) når den er rett kalibrert.. der er langt i fra ka den Volvo orginal kjørekomputer greia er i stand til.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

hah.. skal vise dåke råå kjørekomputer, har desverre ikkje bilde av den på datan her (leil.) men skal legge ut bilde te helga..

btw.. på en avstand på 1000km har den en feilmargin på pluss/minus 300m (MAX) når den er rett kalibrert.. der er langt i fra ka den Volvo orginal kjørekomputer greia er i stand til.. :D

d kan så være...:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en dude som jobba i vegvesnet som hadde bilen før meg så trolig er kjørekomputeren vegvesenet sin men det driter jeg, og han jeg kjøpte den av i så :D

Link til saken: Coralba µ

Skal visstnok vere ganske dyre saker :D

Edit: hihi.. nor-skilt som er distributør i Norge selger disse greiene for rundt 20000kr stk.. :D jeg ga jo bare 13000 for bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

Var en dude som jobba i vegvesnet som hadde bilen før meg så trolig er kjørekomputeren vegvesenet sin men det driter jeg, og han jeg kjøpte den av i så :D

Link til saken: Coralba µ

Skal visstnok vere ganske dyre saker :D

Edit: hihi.. nor-skilt som er distributør i Norge selger disse greiene for rundt 20000kr stk.. :D jeg ga jo bare 13000 for bilen :D

ikke værst:D

skulle gjerne hatt en slik en jeg å:rolleyes:

men tar den stor plass (tenker på er det mange brytere som må vike plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får kjøpt rallyutgaver, som har stort sett samma funksjonen, men print, og friksjonsmåling er erstattet med no bedre tidtaking, samt at den viser bensinmengde igjen på tanken.. dem koster vel rundt 5000kr nytt..

I min bil så har jeg bare sig. tenner, bryter for nødblink og varmetråder i bakrute. resten er opptatt av kjørekomputeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

hva er forskjellen på fjærbeinet på en 245 (diesel/varevogn) og en "standard" volvo??

har jo hørt at men må ha diesel eller varevogn fjærbein hvis man skal ha v8er... er det bare at de har stivere fjærer?? eller er beinet bare sterkere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider