Gå til innhold

Lakkstøv

Ranger emnet

Adiez

Anbefalte innlegg

I for en tid tilbake hadde jeg bilen min på lakkering av en dør+skjerm etter at en fyr kjørte inni meg.

I helgen hadde jeg en grundig vask/polering på bilen, da jeg til min store forskrekkelse oppdaget at det var lakkstøv på store deler av bakparten av bilen. Ser ut som det er grunningstøv. :(

Lakkeringsverkstedet har antakelig ikke giddet å maskere hele bilen.. Ser godt kantene etter maskeringa.

Reiste og klaget i dag, og de sa at jeg skulle komme med bilen i neste uke så skulle de polere det bort... :rolleyes:

Er det mulig?

Er lakken skadet?

Bør / kan jeg kreve ny lakk?

Dreier seg om bakre deler av tak, bakskjerm, takspoiler, bakluke ++.. Blir gankse omfattende lakkering...

Audi A4 2.0 TDi Quattro '06

VW Bora 1,9 TDi [90Hk/135Hk] '99

*VW Passat GT SYNCRO 2.3E '87

*Seat Leon Cupra TDI 4x4

*VW Golf II GTi 16v Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Lakken er ikke skadet

2. Kan poleres bort

3. Kreve ny lakk? - Nei tror neppe du kommer noen vei med det uten at det er veldig mye.

4. Ser kantene etter maskeringen.... Ikke bra... Går ut i fra at det er i døråpningen/bakskjermen du mener?, eller er det overgangen mellom lakkstøvet og det som har vært dekket av maskeringen (dvs på et annet sted enn der det ble lakkert)?

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bra!

2. Flott!

3. Jeg syns det er mye. Kjenner det godt når en stryker på lakken. Ser det også godt i riktig lys.

Hvis det ikke blir 100% ette rpoleringa kommer jeg til å si klart fra.

4. Jeg mener skille mellom der det har vært maskert og der det er støv. Ser hvor "teipbitene" har vært osv..

Audi A4 2.0 TDi Quattro '06

VW Bora 1,9 TDi [90Hk/135Hk] '99

*VW Passat GT SYNCRO 2.3E '87

*Seat Leon Cupra TDI 4x4

*VW Golf II GTi 16v Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider