TETVTEC Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Hei.. fant noe her oxo..... Blir så irritert...!!! http://www.aftenposten.no/bil/article803964.ece Har dem så j..la lite å finne på ...!! Siter Bottles are for babies...real men get Blown!!! 1999 Honda Civic Si.... Leketøy 1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Originally posted by TETVTEC Hei.. fant noe her oxo..... Blir så irritert...!!! http://www.aftenposten.no/bil/article803964.ece Har dem så j..la lite å finne på ...!! Jepp...det er det de har...lurer på om jeg blir rituelt henrettet hvis jeg blir stoppet med sykkelen? Etter deres mening er den sikkert verdt verre straff enn barnemordere.. Forbanna enig med deg. :mad: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 jeg syntes det er fint jeg, så slipper jeg å få en bil i fronten som akkurat mistet fjæra si, eller hjulet datt av fordi han kjørte med spacer og for korte bolter. Hvis dere tenker over det så er det kun snakk om deres egen sikkerhet i trafikken, og den kan alle dra nytte av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Er vel forsåvidt enig med snuten, det er ikke moro å fronte en rusten Sierra som ikke holder sammen under sin egen vekt. MEN! At de skal plage "storkarene" KW Gewinde, og generelt påkostet bil er BULLSHIT. En sånn entusiastbil skal det MYE til før en finner en enste jævla prikk å utsette på. De skulle heller bare valgt ut biler som generelt ser slitne ut - det er gjerne der de store farene ligger. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qee Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Originally posted by TETVTEC Hei.. fant noe her oxo..... Blir så irritert...!!! http://www.aftenposten.no/bil/article803964.ece Har dem så j..la lite å finne på ...!! Det er noe av det mest fornuftige dem gjør, blir du tauet inn med en bil som aldri burde vært på veien, ja da er du en fare for deg selv og ikke minst andre.. Et jævli godt tiltak så burde vært gjort flere steder i landet, for de som til sjuende og sist vil tjene på det er vanlige folk samt de bilinteresserte med noe mellom øyra... Så jeg er da helt enig i Delta sine påstander.. Men som Øyvind Ryeng kanskje sier indirekte, kanskje de som står langs veiene og kontrollerer dette burde hatt inngående kunnskaper om dette for å kunne skille mellom "forbedringer" og visa versa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Godt på en måte, negativt på andre... Jeg er sterkt negativ ovenfor dette hvis det betyr at purken kan begynne å stoppe meg nårsomhelst bare for "å sjekke bilen" osv... Stopp gjerne disse gærne Sierra sjåførene (nei, ikke alle som er ille) som mishandler 20 år gamle biler med sine kappa fjærer og hva nå annet... Å gå løs på en entusiastbil er på ren og skjær faenskap ettersom slike biler kræsjer 10x mindre enn omtrent samtlige andre bilgrupper her i Norge. Vi investerer jo tross alt mye av pengene vi tjener på dette... :rolleyes: Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Like greit at de tar "rånebilene" som knapt henger sammen, så lærer kanskje folk å gjøre ting ordentlig, og kjøpe ordentlige deler istedenfor å bruke alle penga på wunderbaum og plysj-setetrekk. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 greit nok at de kjører aksjoner for å avdekke 'ulovlige' ombygginger mtp motoreffekt.. men hva svarte skal folk gjøre da? er ikke så enklet å få et prosjekt godkjent heller, ikke med nye bremser, stag osv. Jeg mener det er lite vits at onkel holder på slik så lenge biltilsynet er treige bak kontordisken. trimming vil skje, det er autoritetenes feil at det ikke blir gjort skikkelig. jeg for min del er heldig siden bilen min er regga før 96, og jeg utfører et enkelt motorbytte... kommer vel også dagen da det blir mer effekt enn 15% over originalt, og da gruer jeg meg til å stappe papir inn i mølla på statens hus. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Syns Politiet først og fremst burde prioritere andre ting, men det gjør meg heller ikke noe at de fjerner 20år gammle sierraer med mer rust enn Titanic. Bakdelen er at politi og vegvesen som regel ikke har peiling, og når de ser det noen av oss kanskje kaller en "entusiastbil", legges den kjappt i kategorien for "rånebil" som skal stoppes og sjekkes. Trimming syns jeg er helt ok, når det forbanna biltilsynet er så vanskelige å ha med å gjøre.. Er bare å bruke litt vett når man trimmer. Og jeg syns nå hvertfall ikke at det skal betales avgifter for ekstra effekt på "nyere" biler, brenn i helvete, de suger faenmeg nok penger som det er. Vet forresten om en som hadde en godt trimma s13, han ble stoppa av vegvesenet, som mente han hadde mange hundre hester osv. osv. (noe som forsåvidt stemmte..). Han nektet jo selvsagt for dette, men ble allikevel ilagt kjøreforbud. Etter dette fikk han bremset bilen med åpen wastegate, 0 bar :rolleyes: .. Målingen ble 170-180hk. Papirene ble levert til biltilsynet og saken ordnet seg :cool: Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TETVTEC Skrevet Juni 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 heisann.... Ja.. er det j mener da.. At de kan luke ut farlige biler.... (les: vrak!) men det irritere meg grenseløst når de står der å dikker på bilen min som da fks er påkostet xxx xxx,- i understell og andre saker som faktisk forbedrer kjøreegenskapene og sikkerheten...! Er litt for mange "gud" på biltilsynene rundtomkring som bare har vokst opp med Kadett 1200 og Volvo 240.... Allt anna er ren og skjære forbannelsen skulle man tro ifølge dem...!! :mad: Siter Bottles are for babies...real men get Blown!!! 1999 Honda Civic Si.... Leketøy 1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Er man entusiast og har en entusiastbil som man pleier som en unge og følger spillereglene så har man vel ikke noe å frykte.....eller? Man kan ikke drive med skjønn når det gjelder kontroller. Da blir det fort sånn som han som slapp stor straff for råkjøring fordi han hadde så fin og dyr bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Det nytter ikke å skille entusiastbiler og rånerbiler under en kontroll! En sliten Sierra (bruker Sierra som eksempel, siden alle gjør det) kan se strøken ut med et strøk lakk. Poenget her er at onkel blå bør holde seg til det som er viktig for trafikksikkerheten og lignende! Om en stakkar har neon under bilen eller i hanskerommet burde ikke være noe onkel skal bruke tid og penger på å henge seg opp i! Nei, skjekk heller etter kappa-fjærer, nedslitte dekk og bremser som tar en gang i halvåret. På den måten vil "farlige biler bli luket bort, og folk vil (om mulig) få et mer normalt forhold til politiet. Mener jeg... Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by Hawkon greit nok at de kjører aksjoner for å avdekke 'ulovlige' ombygginger mtp motoreffekt.. men hva svarte skal folk gjøre da? er ikke så enklet å få et prosjekt godkjent heller, ikke med nye bremser, stag osv. Jeg mener det er lite vits at onkel holder på slik så lenge biltilsynet er treige bak kontordisken. trimming vil skje, det er autoritetenes feil at det ikke blir gjort skikkelig. jeg for min del er heldig siden bilen min er regga før 96, og jeg utfører et enkelt motorbytte... kommer vel også dagen da det blir mer effekt enn 15% over originalt, og da gruer jeg meg til å stappe papir inn i mølla på statens hus. Jeg prøvde å få godkjent GSX-R'en min,og få alt lovlig...men det gikk ikke å snakke med dem en gang. :mad: Med en gang jeg nevnte avstiving av den gamle spaghetti-ramma og turbo ble jeg mer eller mindre kastet på dør med meldinga "Ja jøss...bare prøv du,så kan vi få dødsmaskinen din av veien med en gang! " Veldig objektiv tenking,må jeg si...så hvis du møter slike folk,spørs det nok om du knapt nok får lov å åpne kjeften etter at du har sagt "over 15 % økning"... :( På den annen side har jeg latt folk fra tilsynet kjøre den etter at den ble ferdig og de sa at de ikke helt kunne forstå hva som var så farlig..."den var jo fin å kjøre..". Mye trynefaktor og lite peiling ute og går,tror nå jeg...skulle hatt en norsk avdeling av SFRO her... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 "Kontroll. Seksjonsleder Runar Larsen (t.v.) og avdelingsingeniør Magne Dale i Statens Vegvesen har kontrollert rundt 100 rånebiler de siste ukene. BMW'en til Hallvar Westad var det imidlertid ingenting å utsette på. " FOTO: ARNFINN MAUREN :rolleyes: Bortsett fra at den IKKE ser ut i måneskinn, voldtatt BMW. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Noen som vet om dette bare gjelder Bergen? I Bergen har jo snuten altid vært helt nazi mot rånerne :mad: (Tror reportasjen er fra Bergen) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg