Gå til innhold

Montere forsterker i en peugeot 307 SW?

Ranger emnet

Spiralis

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort det, eller har noen bra ideer til hvordan

montere en forsterker i en 307 SW (som har 3 "løse" bakseter som

kan skyves fram og tilbake eller evt taes ut) uten å "ødelegge"

bagasjerommet?

I nåværende bil har jeg forsterker festet til seteryggen i

bagasjerommet, men vil helst ikke gjøre det i den nye

(Er "skinn" seter så skruehull etc vil vel bli veldig synlige når

jeg engang fjerner det).

Og fester jeg den på hjulbuen så stjeler det mye av bredden i

bagasjerommet...

Så er jeg da overlatt til å måtte bruke spillerens innebygde forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut ifra du kun skal drive noen vanlige høyttalere med den? Ikke subber eller sånt?

Har sett at digitale forsterkere finnes helt ned i 17x17cm og gir rundt 2x100W RMS.. Kunne vært noe i hanskerommet eller panelet under hanskerommet (ut mot skjermen altså..)?

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zettie

Går ut ifra du kun skal drive noen vanlige høyttalere med den? Ikke subber eller sånt?

Har sett at digitale forsterkere finnes helt ned i 17x17cm og gir rundt 2x100W RMS.. Kunne vært noe i hanskerommet eller panelet under hanskerommet (ut mot skjermen altså..)?

Jeg har nå en 4-kanaler som driver et komponent-sett framme og en sub i bagasjerommet, og hadde jo vært flott om jeg kunne fått det til i den nye også... Men hvis ikke så kunne kanskje en bitteliten 2-kanals vært noe... Har noen en link til en slik? Hvordan er lyden i slike forsterkere? Vet de er mye brukt som sub-forsterker, men hva med mellomtone/diskant?

Men kan vel ha en sub-kasse med en egen forsterker montert i den?

Mener å ha lest at det ikke er anbefalt å ha forsterker festet til sub-kasse, men det gjøres jo med aktive sub'er for hjemmebruk, så hvorfor ikke i bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digitale forsterkere er ikke anbefalt til annet enn å drive suber.

Det finnes en ny klasse, klasse - T, men det er usikkert om også denne egner seg særlig. Hva med å plassere forsterkeren under setet? Det finnes jo aktive suber for bil også, mener å huske at både Infinity og vibe har sånne... Mulig jeg blingser på Vibe her...

Å feste forsterkern på kassa skulle gå greit det om du fester den på ei plate som du skrur fast og i tillegg bruker gummipakninger for å dempe vibrasjonene.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det jalla. vibe har aktive suber. har en 12" i bilen min og det er jo det samme som en vanlig 12" fra vibe, bortsett fra at det sitter en optimal forsterker som er optimalt delt inn på den.

hmm vet du om noen klasse T forsterkere til bil? har bare vært borti det til PA og det fungerer super bra.

viss du ikke trenger reserve hjul så kan du jo putte forsterkern der

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet over at folka i bransjen har planer om å lage klasse T forsterkere, men så langt er det bare et obskurt merke fra Taiwan og Blaupunkt som har lagd en klasse T forsterker etter det jeg kan finne ut. Blaupunkt har imidlertid ikke lagd flere klasse T enn denne, og den er ikke å få tak i lenger. Aner litt barnesykdommer med teknologien tilpasset for bilbruk her...Artikkel om Blaupunkts OD7500

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider