Gå til innhold

Isolering mot varme fra turbo

Ranger emnet

arildh

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noe å isolere for varme i motorrommet ifm. montering av et turbokit.

Det var med en liten rull som knapt holder til bremsereservoaret.

Er det noen butikker i Oslo som selger noe slikt:

prd_heatshield_002.jpg

Eller varmeisolerende bånd av samme materialet.

Tenker muligens på å lage et varmesjkold mot brannveggen.

Hvor kan jeg få tak i aluplater som egner seg for dette ?

Må være i Oslo-området som sagt.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Gå på et bilverksted å spør om du kan kjøpe litt av dem, alle litt store pleier ha det..

Dette tviler jeg noe på da men..

Jeg trenger også sånt... Har vurdert eksosband på manifold å, men ingen klarer å svare meg på om det har noe negativ innvirkning på stålet i grenrøret..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Dette tviler jeg noe på da men..

Jeg trenger også sånt... Har vurdert eksosband på manifold å, men ingen klarer å svare meg på om det har noe negativ innvirkning på stålet i grenrøret..

Lokale bertel.o.sten har hvertfall veldig mye, i følge en kompis som jobber der.. sier at de bruker det mye til å dekke for biler når de sveiser..

Er jo verdt å spørre..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Lokale bertel.o.sten har hvertfall veldig mye, i følge en kompis som jobber der.. sier at de bruker det mye til å dekke for biler når de sveiser..

Er jo verdt å spørre..

Du mener tildekkings matter som de bruker ved sveising ja.. Jeg trodde du mente tildekkings hetter til eksos turbin på turbo jeg..

De fleste mekaniske firma har tilgang på slike matter iallefall.. Men jeg så på det bildet av den "hetta" til turbin huset jeg.. den ser intressant ut for meg iallefall..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveisematter får man på Industrifokus på Alnabru hvis noen lurer. Funker meget bra. Ca 3-4 mm tjukke og koster 150,- for ca. 1x1 meter. De er såpass fleksible at det skulle ikke forundre meg om man kan lage et skjold å ha rundt eksosdelen ala det på bildet. Mulig man må legge det i 2 lag eller.no.. Jeg har et par lag festet på undersiden av panseret samt rundt alle slanger og ledninger i nærheten av turbo og downpipe.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider