Gå til innhold

Sinnsyk opplevelse....! Bussen jeg satt i veltet

Ranger emnet

OleC

Anbefalte innlegg

"Buss av veien i Stokke

Seks personer ble lettere skadet da en turbuss kjørte av veien og veltet mellom Vennerød og Holt i Stokke ved 19-tiden fredag kveld.

Bussen kom fra Oppegård i Akershus med 53 ungdommer og ledere på vei til konfirmantleir på Årholttunet. var på vei til Årholttunet med 53 ungdommer og ledere fra Greverud menighet i Oppegård.

Etter sporene på ulykkesstedet å dømme, sviktet veiskulderen da bussen fikk hjulene på utsiden av veibanen. Dermed skled den ned i grøfta og veltet ut på jordet. Ifølge politiet hadde den relativt lav hastighet før utforkjøringen.

Møteulykke

Veien mellom Vennerød og Holt er nyasfaltert, men smal og uten kant- eller midtstripe. Det var heller ikke ideelle kjøreforhold i går kveld, med mørke og styrtregn.

Ulykken er ikke ferdig etterforsket. Så langt regner politiet med at det dreier seg om en såkalt møteulykke.

Bussjåføren forklarte til et øyenvitne at han la seg til høyre for å unngå en møtende bil som kom over bakketoppen i høy hastighet.

Krisehjelp

Det ble slått storalarm etter utforkjøringen, og flere ambulanser, brannbiler og politibiler kom raskt til ulykkesstedet.

Fem av ungdommene og sjåføren ble tatt med til sykehuset i Tønsberg for kontroll og behandling av lettere skader de pådro seg ved utforkjøringen.

En av ungdommene er innlagt for observasjon. Selv om ingen kom alvorlig til skade, var mange av dem både forslått og forskremt etter utforkjøringen.

Resten av gruppen ble kjørt til Årholttunet, der de ble tatt hånd om av både prester og psykolog."

Hentet fra Tønsbergs Blad...

Jeg satt i bussen jeg... Det var sinnsykt...

Er ungdomsarbeider(siviltjeneste) i kommunen og var med som

leder... Sitter å slapper av. Det regna som faen. Og sinnsykt mørkt. Plutserlig merker jeg at bussen helle mot høyre. Det første jeg tenker er nå velter bussen.

Så husker jeg ikke selve veltet før jeg ligger oppå vinduet som er knust med kompisen min som jeg jobber meg sammen med liggende oppå meg.

Strømmen i bussen var gått og alt var mørk... Bare masse skriking!!!!! Jeg fikk reist meg opp og gelidet folk ut av takluka....

Utenfor bussen var det bare kaos og vått. Det første jeg gjorde var å ringe politi, som kom fort! Takk. Vi kom oss inn til nærmeste nabo. En 95 år gammel mann som bodde alene. Takk til han.

Storsett alle dro til leiren dit vi skulle mens noen ble hentet av foreldre og kun en jente måtte bli på sykehuset natten over...

Sjøfåren var i sjokk og fikk noen kutt skader så han ble også på sykehuset!!!!

Men ellers så har alle det bra.

Meg inkludert

post-638-13804850416085_thumb.jpg

VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bing

dæven døtte meg, er fordel med belte selv i buss gitt..

Tror hun ene av de som ble sendt til sykehuset ville vært glad om hun hadde belte.

Hun ble hengende oppned etter det ene beinet! Stakkars. Men det gikk som sagt bra.. mest sjokk.

VW 1200 -63 VW Polo -01 VW Golf -75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt..

Jeg kræsja/kjørte av veien i en buss etter skidagen i fjor. Var oppi Liermarka en plass, kanskje de bratteste svina av noen bakker jeg har sett. Merkelig nok kom bussen seg opp, men det var værre ned igjen... Bussen var fra 75' elle noe sånt, den hadde morkne piggdenn uten èn eneste pigg (særiøst!) og sjåføren hadde drukket, det er jeg helt sikker på. Bussen slang som faen nedover veien, var 50 meter skråning på ene siden, og brøytekant på andre. Heldigvis gikk vi i brøytekanten! Det var så glatt at det var umulig å stå oppreist, og likevel gadd ikke fyren ha på kjettinger. Dustsjåfør!

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider