Honda_Accord Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Hei! Har et VEGA 154 element liggende og jeg vil gjerne ha det i bilen. Det jeg lurer på er hvor mange liter burde kassen være ???? med eller uten bassrefleks?? Noen som veit ???? Siter Present: 1993 Audi 80 2.3 "Sopp under ruta og seter med mott i, slik var det gått med min Audi 80" xHonda Accord 1981 (Super bil) ------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Enorm kasse, 90 liter, 2 porter på 30cm lengde, hver port 4" fungerer godt, klarer komme dypt da.. Spilte greit.. For den med rundt dobbel RMS-effekt i forsterker og du har en grei killer for å briefe med :D Genial oldschool style basser forresten, godt valg :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_Accord Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Takker for info. Da er det vel bare å hive seg i bygginga av kasse :D Siter Present: 1993 Audi 80 2.3 "Sopp under ruta og seter med mott i, slik var det gått med min Audi 80" xHonda Accord 1981 (Super bil) ------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Jupp.. Bare husk lange bassporter, da kan du justere ved å kappe dem ned etterhvert.. De 154'ene er ikke 100% produksjonsrene, dvs at det varierer litt fra element til element, så med 30cm er du iallefall berget.. endte på 22 cm i ene kammeret og 28 i andre, jeg kjørte med to slike i adskilte kammer :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 ...Eller du kan bygge en lukket kasse på 70 liter hvis du har tenkt å spille musikk med anlegget. Har prøvd begge kassene i forskjellige biler, og lukkakassa spiller bedre på _alt_. Nå skal det jo nevnes at jeg hadde 1000W RMS å fôre den med, men med en liten forsterker er nok det beste alternativet likevel å bygge i reflekskasse. Den lukka kassa ble ganske tungdreven, men det veies opp for med mere effekt. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Jeg prøvde lukket på 75 liter og det synes jeg ikke spillte særlig, nå brukte jeg nå riktignok durebøtta 1501BD til å drive med, men elementet hørtes bare tamt ut... I dobbelrefleks bandpass på 130 liter ble det jaggu liv, men da var var det ikke mye frekvensområde igjen... Igjen misfornøyd... Bygget deretter klar første kassen med porter og da kom råskapen frem i lyset.. Holdt riktignok bare to-tre måneder, men hadde to reserve-elementer og element nummer to viste seg å være langt mer holdbart.. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by Zettie Jeg prøvde lukket på 75 liter og det synes jeg ikke spillte særlig, nå brukte jeg nå riktignok durebøtta 1501BD til å drive med, men elementet hørtes bare tamt ut... Tamt? Hadde du bare sagt "stramt" kunne jeg nok vært enig. Men så er jo tross alt oppfattelsen av hva som er god lyd opp til hver enkelt. Imotsetning til den (enorme) reflekskassen spilte lukkakassa særdeles jevnt, og med mere trykk ned mot subsonic-registeret. Bassen ble også ufattelig hurtig og "fast". Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Tror ikke oppfattelsen av god lyd fantes den dagen man kjøpte CW-basser :D CW154 er ikke noe SQ-bass, og skal man ha SPL skal man kjøre portet, det er nå min mening :) Hadde man villet gå for SQ hadde man valgt noe helt annet :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by Zettie Tror ikke oppfattelsen av god lyd fantes den dagen man kjøpte CW-basser Vel... Jeg mener iallefall at CV Vega154 kan spille både pent og korrekt i rett kasse. Dessuten er/var det en bass som gir/ga svært mye for pengene. Det kan jeg hevde i ettertid med sterkt redusert hørsel. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Hehehe ;) Fint å se at andre har lekt litt for mye med volumknotten ja :D Den bassen var genial til SPL i allefall.. Fikk jo selvfølgelig den til å spille tålelig bra i lukket kasse, men det var ikke samme "nasty, screaming m*therf*cker" av en bass lengre da :) Mista vel 15 dB på å gå lukket fremfor portet og det merkes jaggu godt :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_Accord Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Han jeg kjøpte elementet hos brukte ei 100 liter kasse med bassrefleks. Syns denne varianten funka bra!! selv om det var i en liten golf. :D Siter Present: 1993 Audi 80 2.3 "Sopp under ruta og seter med mott i, slik var det gått med min Audi 80" xHonda Accord 1981 (Super bil) ------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_Accord Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 SQ-bass ???? SPL ???? forskjell ?? Siter Present: 1993 Audi 80 2.3 "Sopp under ruta og seter med mott i, slik var det gått med min Audi 80" xHonda Accord 1981 (Super bil) ------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Originally posted by Honda_Accord SQ-bass ???? SPL ???? forskjell ?? SQ - Sound Quality - Kvalitet SPL - Sound Pressure Level - Styrke/dB Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_Accord Skrevet Juni 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Okey, men tror jeg går for SPL:D Da dette er det Cerwin-Vega er bygd for :cool: Siter Present: 1993 Audi 80 2.3 "Sopp under ruta og seter med mott i, slik var det gått med min Audi 80" xHonda Accord 1981 (Super bil) ------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Hva CW er bygget for er uinterressant. Det er hva DU vil ha som spiller noen rolle! De gode nyhetene er at Vega154 klarer begge deler, alt ettersom hvilken kasse den sitter i. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg