Gå til innhold

stygg lyd

Ranger emnet


Udrugn

Anbefalte innlegg

hei! Min lancer har rista litt i bestemte hastigheter en stund. Dette begynte da jeg satte på større hjul. Bakdekkene bør byttes så jeg tenkte det kun var det. Nå i det siste har det begynt å riste enda mer. Rister ikke på rattet, men i hele bilen lissom. Her om dagen kom det en rar knirkelyd fra høyre side framme på bilen også.

Jeg så litt på det, og på en sånn bærearm ut til navnet sitter det en skrue. Den er blitt løs på denne siden. Skruen har et par gummigreier på seg og en metalbit. Om jeg ikke tar feil så sitter det en mutter øverst også. har ikke sett så nøye. Jeg har ikke peiling på skruing sjøl. Men håper kanskje dere kan komme med noen tips? Skal jeg bare teste å skru til skruen? Hva kan ristinga komme av? Balangsering eller dekk eller noe helt annet?

 

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du mener en av balansebrikkene? Det er vel ikke værre enn å sjekke at det er likt på begge sider?

Det kan jo i såfall forklare ristingen, men ikke den klunke lyden i høyre svinger? eller?

 

Felgene er vel egentlig litt for store til bilen. Er 205/45-16", felgene har innpress på 50 om jeg ikke husker feil. I vognkortet står det at at orginalt er det 46 el no. Husker ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja mener en av balanse brikkene, men er det ulikt antall lodd på disse? ikke vet jeg helt.

klunke lyden er nok en demper eller en foring viss jeg ikke tar helt feil? er ikke akkurat bil mekaniker :p

 

men kan slitt dekkbane forårsake ristinger?

har hatt samme problemet med noen felger jeg hadde på asconaen min, men der vet jeg ikke hva som var feil, tror jeg manglet ett lodd, slitt dekkbane og feil impress :p ristet vertfall fælt når jeg nådde 100km/t

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dekkene bør byttes. Det er bare det at jeg har ventet på å få valsa ut hjulbuene mine. Har fått tak i en nå og håper det er løsningen. har prøvd å sende deg pm j-unit, men hakke funka.

 

Mono: her rister det mest mellom 70 og 90 egentlig.. i 100 og over går den ganske pent, men er ikke helt som det skal.

 

men det er denna klunkelyden jeg er mest redd for. Ska få en til å se på bilen til fredan. Håper det fikses snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår