Gå til innhold

GTS Kit montering!?

Ranger emnet

[E-30]Frost

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et GTS kit til min E30.. Dette billig så det kom ikke med noen form for monteringsdeler. Noen som kan fortelle meg hvordan dette skal monteres? Er ganske ny på det med montering av styling :p Sideskjørtene skal limes på med et stoff jeg ikke husker navnet på vertfall.. men hva med front fanger og bakfanger?

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt av mange at mann for all del ikke skal bruke sikaflex, i og med dette vist nok inneholder salt.... Det er bedre å bruke frontrutelim... Har hørt dette av folk som jobber med slikt til daglig.... Sier det som et råd..

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar!

http://www.bc-gathering.org/320ie30.jpg

på det bilde der.. skal jeg fjerne den svarte støtfangeren og bruke di festene som er under både bak og fremme? Har forresten aldri sett at noen har skrudd gjennom sylingen. derfor jeg lurte på om dette kanskje mest mulig skulle limes på.

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk drivi som smått å gjort klart til å feste gts frontfanger i dag, tok ut innmaten av støtfangeren, løstnett øverste del fra nedre del av fronten festet den øverst sli at mellomrommet ble dekt på toppen, dyttet innmaten av støtfangeren og festet denog dyttet på den nye gts fronten, trur jeg kommer til å kjøre på et godt lag med sikaflex på toppen av støtfangerinnmaten og sette på den nye gts fronten slik den skal være slik at de sitter i sammen, slik at den blir festet på den måten!

Men har et par spørsmål selv:

1. blinklysene passer ikke i plassering av bakfeste eller i forhold til størelse av hull til å ha blinklyset i, hvordan blinklys må jeg skaffe, må jo være litt tynnere og hvordan har andre løst blinklys problemet?

2. Hvor skaffe billig gitter til å tilpasse i fronten og hvordan har andre festet det, med klemmer eller?

3. Er det bare meg eller blir det så mye gris med sideskjørtet uansett at man burde lakkere de etter de er satt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by theblast

Men har et par spørsmål selv:

1. blinklysene passer ikke i plassering av bakfeste eller i forhold til størelse av hull til å ha blinklyset i, hvordan blinklys må jeg skaffe, må jo være litt tynnere og hvordan har andre løst blinklys problemet?

2. Hvor skaffe billig gitter til å tilpasse i fronten og hvordan har andre festet det, med klemmer eller?

3. Er det bare meg eller blir det så mye gris med sideskjørtet uansett at man burde lakkere de etter de er satt på? [/b]

1. Blinklys må du ta fra en Golf II eller III, husker ikke helt. Sikkert noen andre som vet?

2. Gitter kjøper du f.eks på tuning.no. Festes med sikaflex. Har akkurat byttet ut gitterne i fangerne mine, ble meget bra.

3. Du bør sette de på først, provisorisk og tilpasse dem. Så lakkerer du dem og setter de på igjen skikkelig.

Mvh

Per Christian

BMW 325iX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E30-Cab

Har hørt av mange at mann for all del ikke skal bruke sikaflex, i og med dette vist nok inneholder salt.... Det er bedre å bruke frontrutelim... Har hørt dette av folk som jobber med slikt til daglig.... Sier det som et råd..

Og hvilken type Sikaflex snakker vi om her? Sjekk på Sika hvor mange typer Sikaflex som finnes. Det er nok snakk om Sikaflex-252 til montering av styling. Dette er lim beregnet på karosseri og er slipbar og kan overmales.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider