Z10an Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Har 5-6 opelkammer liggende, og lurer på om noen vet hvilken kam som gir best løft... har ikke betegnelsene forran meg her no, men... er snakk om ohc kammer, og de kan komme fra ka som helst.... Noen med ide?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Mål diameteren på kammen. Dette sier hva løftet er men gir deg ikke durasjon, så er ikke automatisk den som er best. Diameteren er sef målt på lobene. Mål både innsug og eksos siden, kan være forskjellig løft. Ville uansett målt alle lobene for å se at ingen av dem er slitt på noen måte, løfte høyden skal være lik på alle innsugs lobene, samt likt for alle eksosl obene. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Tør jeg spørre hva durasjon er...? Er det hvor mange grader kammen snurrer mens ventilen er åpen eller no..? Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Originally posted by Hans Tør jeg spørre hva durasjon er...? Er det hvor mange grader kammen snurrer mens ventilen er åpen eller no..? uhh, da har jeg 270 graders duration, og det tviler jeg vel litt på :rolleyes: er det ikke 0. tommer da? hvor 'lang' toppen er liksom... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Riktig det. Det er hvor lenge ventilene er åpne. Det er i praksis det som gjør at man ofte får litt "rar" tomgang på hardt trimede motorer. 270 grader er jo ikke så ille, den snileste kammen jeg hadde var det 268grader. Nå er jeg oppe i 310... det merkes. Men 270 grader med store ventile og høyt løft blir litt være :) Durasjon gir også forskjellig utslag på forskjellig type kammer. Rullekammer klarer mye bratere sitgnig enn vanlige kammer. Dermed kan man i praksis klare seg med en mindre durasjon på en rullekam for å gi samme løftet. Når da rullekamen gjør at ventilene åpnes raskere, vill dette også medføre at du får en mye bedre respons i motoren. Normalt er responsen i en bb veldig treg i forhold til en sb, men det forandrer seg for med rullekam :). Jeg tror jeg med sikkerhet kan si at min motor har bedre respons enn de aller fleste sb med vanlig kam. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.