Gå til innhold

Fartsgrenser!

Ranger emnet


The cowboy

Anbefalte innlegg

fikk høre en liten ting her nå i helga som jeg lurer på om er sanne eller ikke..

 

det er at staten har pålagt seg selv en lov(!) om at de ikke har lov å sette ned fartsgrensa på en vei med mere enn max 20 km/h..

 

dvs: om du kjører på en vei med 80, så kan det ikke helt uten grunn og sånn plutselig komme et skilt med 50 på.. for det er da 30 km/h i reduksjon!

 

er det noen som vet noe om dette??

er det fakta eller fleip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Mener det er ved bompenge inn på vei inn til Bergen sentrum..når du kommer fra nord...Det står en skilt som forteller at det blir 50 om 100 eller 150 meter

 

Stemmer... Dette ble forandret... Tidligere var det slik at du gikk rett inn i en 50 sone fra 80 sone... Hva resulterte det i? Folk som bråbremser akkurat ved skiltene fordi grensene SKAL følges til punkt og prikke!

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Mener det er ved bompenge inn på vei inn til Bergen sentrum..når du kommer fra nord...Det står en skilt som forteller at det blir 50 om 100 eller 150 meter

 

Er det ikke 60 der? Kjører der et par ganger om dagen men er ikke sikker på fartsgrensen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ////AMG power

Jaa det er joo sånn da,Trondheims veien(R4) ved sinsen.

Der er det 80-70-og 50.

Vet ikke om at de kan det eller nei,menn har aldri sett fra 80 til 50.

 

Det finnes rett ved E6 ved Rudshøgda ( et par mil nord for hamar).

 

Eller så har det begynt å skilte med 50-sone om 150 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nord for Bergen (andre siden av nordhordlandsbroen) for lokal kjente, der er det først 80 så blir det 50, men det er et 50 om 150m skilt der blir det det samme eller??

01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV

Ford Focus WRC (RC)

----------------------------------------

X 90mod Golf II Sport

X 90mod Ford Transit (Russebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes jeg hørte noe om vår kjæres samferdselsminister om at alle disse 'småsonene' skulle kuttes ut, og at det heller skulle være lange soner med samme grense? jeg tolka dette som at 80 og 60 sonene ble bytta ut med 70-soner hele turen... andre sier at det ble 80 så langt det kunne gå eller noe...

 

husker ikke helt jeg.. var på dagsnytt for en måned eller 3 tilbake

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cathan

 

Er det ikke 60 der? Kjører der et par ganger om dagen men er ikke sikker på fartsgrensen der.

 

Mulig de har endret det, men jeg er ikke så ofte hjemme i Bergen nå for tiden, er i militæret nå. (men ferdig straks :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Mener det er ved bompenge inn på vei inn til Bergen sentrum..når du kommer fra nord...Det står en skilt som forteller at det blir 50 om 100 eller 150 meter

 

var pga et slikt skilt jeg spurte vedkommende som svarte meg.. (ja, var i bergens området det oxo..hehe)

 

rart at staten legger på seg selv slike lover da.. som kommer oss trafikanter til gode (på en måte hvertfall..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Decepe

I oslo er det jo bare tull å sette ned fartsgrensa ved bomringene... Folk (og jeg :D ) bremser jo bare ned til 80 ved 60 sona og rett etter jeg har passert autopass er det opp i cruisespeed igjen :)

 

Autopassen måler ikke fart da..

Har passert i Moss i over 120km/h og det gikk helt greit..hehe.. :D

 

Så er bare og tråkke på.. hihi

1997 Mercedes E 230 Classic

1998 Audi A8 2.5 TDI Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår