Gå til innhold

blå lys i speilet!

Ranger emnet


The cowboy

Anbefalte innlegg

jeg har flere ganger maxxa ut første og ut til 2 giret med snut bak meg ut av påkjøringer/lyskryss uten at dem har sagt noe..

 

Dem kanke gi deg bot for å axxe ut... spørs nå om du ligger sideveis eller om dekka dine piper

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eirikoo

 

På villspor. :)

Hvertfall litt utenfor veien.

 

Som jeg skrev over, en diffsperre sperrer akslene, og kobler aldri(?) inn av seg selv, da bilen ville få rare egenskaper, og sikkert ryke noen deler. :)

 

En brems kan sammenlignes med en klutsj. De kommer i forskjellig grader av stivhet, og i forskjellige typer.

 

Stort sett ganske riktig.

Men det finnes diffsperrer som slår inn av seg selv, enkelte større biler har dette.

Jeg har selv hatt en bil med det og, man kan være helt sikker på å spise differensialer med noe sånt, men duverden hvor morsomt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSCoz

YES, det kan dem. Dem måler fra det hundredel dem møter deg. ;) distanse/tid=gjennomsnittfart. Derfor mange blir tatt på sånne ting, du møter Politiet, du kjører for fort, du kikker i speilen "puh, dem snudde ikke"

Da kan dem alt ha starta måling på deg, også snur dem ute av syne, å kjører som ett helvete etter deg.:)

 

 

Men da blir distansen helt feil og gjennomsnittshastigheten lavere enn den egentlig er :)

 

EDIT:

Nå var jeg litt vel trøtt her!

Den blir jo helt feil! Målingen blir alt for høy!

La oss si at du kjører i 100kmh og de måler deg over 1,5km.

Da bruker du 54 sekunder på å kjøre den strekningen.

De må snu og greier og la oss si at de bruker 250 meter på å snu. Altså, da vil de måle deg til 54 sekunder på en strekke over 2km.

Og da vil gjennomsnittshastigheten plutselig bli 133kmh i stedet for 100kmh!

 

Så det der tror jeg nok ikke fungerer i praksis :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Grøfterally

 

Stort sett ganske riktig.

Men det finnes diffsperrer som slår inn av seg selv, enkelte større biler har dette.

Jeg har selv hatt en bil med det og, man kan være helt sikker på å spise differensialer med noe sånt, men duverden hvor morsomt det er.

 

Hvilke biler da?

 

Nå ble jeg litt nysgjerrig. Det må jo være en dustete konstruksjon, idet sperra kobler inn, sjokker man jo drivverket heftig, pluss at bilen forandrer helt kjøreegenskaper.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Hvilke biler da?

 

Nå ble jeg litt nysgjerrig. Det må jo være en dustete konstruksjon, idet sperra kobler inn, sjokker man jo drivverket heftig, pluss at bilen forandrer helt kjøreegenskaper.

 

En del større amerikanere har det.

Foreksempel Ford van, ikke at kjøreegenskapene der er noe særlig i utgangspunktet

 

Jeg har også en diff til en europeer liggende med den samme konstruksjonen, sperra er lagd av ZF, og diffen av Quaife, desverre holdt ikke diffen i lengden, ble for hard belastning.

Men at det er morsomt å kjøre med er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

 

Men da blir distansen helt feil og gjennomsnittshastigheten lavere enn den egentlig er :)

 

EDIT:

Nå var jeg litt vel trøtt her!

Den blir jo helt feil! Målingen blir alt for høy!

La oss si at du kjører i 100kmh og de måler deg over 1,5km.

Da bruker du 54 sekunder på å kjøre den strekningen.

De må snu og greier og la oss si at de bruker 250 meter på å snu. Altså, da vil de måle deg til 54 sekunder på en strekke over 2km.

Og da vil gjennomsnittshastigheten plutselig bli 133kmh i stedet for 100kmh!

 

Så det der tror jeg nok ikke fungerer i praksis :)

 

Så kan vi komme med varianten som er riktig.

 

De bruker mest sannynlig Police Pilot.

Da trykker de på en knapp i det den bilen som skal måles passerer et bestemt punkt.

Så trykker de igjen i det bilen som måler passerer det samme punktet (altså ETTER at de har snudd)

Så trykker de når bilen som måles passerer et nytt punkt, og igjen når bilen som måler passerer det samme punktet.

Vips, så har de en helt korrekt utført gjennomsnittsmåling.

 

I tillegg skal det trekkes fra noen marginer her selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår