Gå til innhold

En bil alle burde holde seg vekke fra.

Ranger emnet

Mr.X

Anbefalte innlegg

Originally posted by Geir A

Jobben din er å finne ut feil og mangler på biler som er inne til kontroll, en informasjon som er mellom kjøper/selger og naf sin testestasjon. Tviler på du som ansatt kan gå ut i "media" å opplyse om en bil som ligger til salgs på internett som en av dine arbeidskamerater har tatt en test på. Det er noe som heter taushetsplikt og gjensidig tillit.

Klart det er flott å få vite om biler som ikke er slik selger gir uttrykk for.

Men hadde jeg fått utskrift av testen om jeg ringte til naf og henviste til bilen?

Nei du ville ikke fått utskrift av testen, for den vil naf at du selv skal komme med bilen på nytt for at vi skal kjene penger på deg..;)

Har aldri som bilmekaniker eller som ansat i naf måtte skrive under taushetsplikt.

Man naf vil nok ikke at men skal infor mer om dårlige biler for dem vil jo ha inn mest mulig tester..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er bra at det kan opplyses om biler som er "katta i sekken" kjøp, og ser da det som uansett om det er en ansatt på Naf, eller verkstedmesteren på bilbutikken som selger bilen opplyser om det. Bare folke får vite det har det vel ingenting og si?

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rick

Syns det er bra at det kan opplyses om biler som er "katta i sekken" kjøp, og ser da det som uansett om det er en ansatt på Naf, eller verkstedmesteren på bilbutikken som selger bilen opplyser om det. Bare folke får vite det har det vel ingenting og si?

For å si det på den måten også så har ikke jeg oppgitt noen test men kun at bilen er sansynelig rammeskjev, + at dekk og fjærer ikke er gokjente på bilen.

Resten av testen har jeg ikke sakt noe om, ba det er slike feil som kan værer på alle biler..

Er heller ikke for å informere om alle biler med feil på men den synes jeg bare var ett ekstremt tillfelle når selger sier at bilen er strøken..

Så HUSK når men skal kjøpe bil kontroler den grundig før kjøp..

Å ved kjøpsråd hos NAF får man muligheten til å får 6 måneder garanti på bilen vis den ikke er over 12år eller gått over 200.000.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg kjøpt den bilen og fått vite i ettertid at noen hadde denne informasjonen hadde jeg blitt forbannet for at de ikke sa i fra, finns grenser til svindel folk skal få bedrive ustraffet.

Kjempe bra at Mr.X sier dette så en uvitende stakkar ikke blir lurt!thumpsup

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider