Gå til innhold

Plugger til GT-R

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte NGK plugger på torsdag, skal bli morsomt å se hva jeg får. Husker ikke om jeg bestillte med varmetall 7 eller 8, men jeg kjører ikke det bilen greier, så det holder uansett:D

Syntest prisen var ganske lav, så er ikke sikker på hva i alle dager de vil jeg skal sette i bilen :D

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Puff

Jeg bestillte NGK plugger på torsdag, skal bli morsomt å se hva jeg får. Husker ikke om jeg bestillte med varmetall 7 eller 8, men jeg kjører ikke det bilen greier, så det holder uansett:D

Syntest prisen var ganske lav, så er ikke sikker på hva i alle dager de vil jeg skal sette i bilen :D

Hvor bestilte du i fra da? Gi en lyd når du har fått plugger da?

Har fått høre at det koster ca 1200 kr for 4 stk NGK BKR 8 EVX 11 plugger!

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Toddy

Denso iridium plugger er sjef til gtr/gtx.... Koster ca 800,- for et sett... send meg en mail dersom du trenger

Javel.... Har bare hørt av de fleste her inne at det bare er NGK plugger som duger på GTR!

Hva er betegnelsen på Denso pluggene til GTR da? Hvem selger detter i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt i verden ikke bruk denso plugger. Har prøvd flere forskjellige typer på anbefaling av de som jobber på vestbilutstyr på kokstad. Alle har samme feilien og det er at stiften "brennes" vekk...

Ps har byttet navn.. kristian

JUST FOR FUN

92- Mazda 323 gt-r

ønsker: X-trac girkasse

gtr selges: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=485666&username=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det både på gtr og gtx. Det er forskjell på vanlige Denso plugger og Denso iridium! Kjørte over 10000km med bilen min før den ble solgt, beste pluggene jeg har kjørt med. Men for all del, hør på de som ikke har prøvd de:)

Står også i en gtr som kommer til gardemoen i helgen... har kjørt i flere år med de samme pluggene (Denso iridium).

Sjekk ut http://www.denso.no

PS! å si at denso er dårligere enn NGK blir litt rart da de blir produsert på samme plass med like maskiner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MAZDASPEED GT-R

For alt i verden ikke bruk denso plugger. Har prøvd flere forskjellige typer på anbefaling av de som jobber på vestbilutstyr på kokstad. Alle har samme feilien og det er at stiften "brennes" vekk...

Ps har byttet navn.. kristian

Hvor fikk du tak i nye plugger når du byttet på din nå nettopp, og hvilken type?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har leitet litt rundt i Bergen etter plugger og kommet frem til følgende:

1. I alle kataloger er 323 GT-R oppgitt med BKR6EVX11 som orginal plugg.

2. I min bil står det montert NGKBKR5EVX11 plugger.

3. På NGK plugger er varmetallene motsatt, det vil si at NGKBKR5EVX11 er en varmere plugg enn NGKBKR6EVX11.

Utfra disse tre punktene lurer eg da på hvilke plugg eg skal kjøre med? Etter det eg har forstått kjører jo de fleste her med BKR7 eller BKR8 ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

Har leitet litt rundt i Bergen etter plugger og kommet frem til følgende:

1. I alle kataloger er 323 GT-R oppgitt med BKR6EVX11 som orginal plugg.

2. I min bil står det montert NGKBKR5EVX11 plugger.

3. På NGK plugger er varmetallene motsatt, det vil si at NGKBKR5EVX11 er en varmere plugg enn NGKBKR6EVX11.

Utfra disse tre punktene lurer eg da på hvilke plugg eg skal kjøre med? Etter det eg har forstått kjører jo de fleste her med BKR7 eller BKR8 ????

Hva er rett og galt?

Håper noen som har litt peiling på dette kan svare?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Mener det står 3 alternativer på filmen(kald, medium og varm).

De fleste får 5'ere på service (standard bil).

6'ere er kaldere, og er det jeg putter inn stort sett. Brenner du plugger, og kompanserer dette med kaldere plugger, mener jeg det i 95 % av tilfellene er noe annet galt med motoren (dårlige dyser, tett bensinfilter, feil tenning, etc).

Snakket med en guru på NGK engang, og han bare ristet på hodet når han så hvor kalde plugger folk brukte på gatebiler. Han mente det var mange som kjørte med altfor kalde plugger.

Kjøp 6'ere og hold øye med dem. Bør holde lenge på gata under "normale" omstendigheter.

Skal du ha helt værst motor, kjøp racingplugger (men start opp og varmkjør med std), og fyll racefuel.

Send en PM om du skal ha 6'ere.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider