Gå til innhold

Motor skal ut, reingjøres og så inn igjen, noen tips?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Hei.

Planlegger og ta ut alt fra motor til klistremerker i motor rommet i en Nissan Cherry GTT. Noen spesielle tips jeg bør ha med meg? kan dere lage en step by step guid til det? Går det ann og ta ifra motoren uten Ellefant jekk? asså slik svær greie med arm.

Mvh Clony

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Havdal

Kan vel få ut motoren uten elefant, vist man kan skru av fronten, som på golf 2..eller skru løs motoren og løfte bilen som jeg bruker å gjøre :rolleyes: Men å få den inn uten elefant kan vel bli verre.. Skaff deg ei talje og heng i taket

hmm, hørest fornuftig ut det med fronten, tror jeg spør A32 (medlem) om det, han har vist hatt 3 cherryer så han bør vite det.. men takk..

Noen andre som har forslag?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren går nesten like lett ned som opp. Forskjellen blir att hvis du tar motoren ned, må du heise bilen i stede for motoren.

Man bør ta ut motor og girkasse samtidig for å spare tid.

Man bør ha enten løfebukk eller elefantgjekk.

Jeg ville tatt motoren ned:

Når man har tatt av allt av slanger og ledninger, begge drivaksler, giroverførings-stag og motorfeste bakkant og forkant motor, slik att motoren kun henger i motorfeste under batteri v.s. og ved registere på motoren h.s.

Så senker man bilen ned til motor og girkasse står f.eks. på en pall eller 2-3.

Så løsner man de to gjenstående motorfestene, og heiser bilen opp igjen. Vips så er motor ute :)

Tok en gang en motor ut av en Cherry 1.5GL uten bukk eller elefantgjekk, men da måtte jeg løsne motor fra girkasse, for å i det hele tatt klare å løfte motoren opp og over fronten. Holdt på å knekke ryggen, men hadde jeg hatt hjelp kunne det gått mye lettere.

NB! Fronten er ikke løs på Cherry. Den er godt sammen-sveiset ;)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

Motoren går nesten like lett ned som opp. Forskjellen blir att hvis du tar motoren ned, må du heise bilen i stede for motoren.

Man bør ta ut motor og girkasse samtidig for å spare tid.

Man bør ha enten løfebukk eller elefantgjekk.

Jeg ville tatt motoren ned:

Når man har tatt av allt av slanger og ledninger, begge drivaksler, giroverførings-stag og motorfeste bakkant og forkant motor, slik att motoren kun henger i motorfeste under batteri v.s. og ved registere på motoren h.s.

Så senker man bilen ned til motor og girkasse står f.eks. på en pall eller 2-3.

Så løsner man de to gjenstående motorfestene, og heiser bilen opp igjen. Vips så er motor ute :)

Tok en gang en motor ut av en Cherry 1.5GL uten bukk eller elefantgjekk, men da måtte jeg løsne motor fra girkasse, for å i det hele tatt klare å løfte motoren opp og over fronten. Holdt på å knekke ryggen, men hadde jeg hatt hjelp kunne det gått mye lettere.

NB! Fronten er ikke løs på Cherry. Den er godt sammen-sveiset ;)

Ohh! takk for hjelpen :) nydelig skrevet forresten ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den oppskriften burde jo duge sånn passelig til en nissan primera også siden dem er ganske lik i utformingen på motorfester og slikt.

anyway, hvordan heiser du opp bilen, bruker du talje og fester i taket, eller går det ant å bruke jekk? regner med at bilen må heises hvertfall 1 meter opp i lufta? og da sliter jo jekken litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

den oppskriften burde jo duge sånn passelig til en nissan primera også siden dem er ganske lik i utformingen på motorfester og slikt.

anyway, hvordan heiser du opp bilen, bruker du talje og fester i taket, eller går det ant å bruke jekk? regner med at bilen må heises hvertfall 1 meter opp i lufta? og da sliter jo jekken litt.

Denne oppskriften duger til nærmest alle Nissan med FWD.

Det eneste er att på Bluebird, Primera osv med motor-travers, lønner det seg å løsne traversen fra karosserie, og la den henge på motoren med fremre og bakre motorfeste, til man løsner motorfeste v.s. og h.s. og hever bilen.

Men man må da ha løftebukk (eller noe som kan løfte bilen så høyt att motor går under fronten på bilen, ca 1 meter?)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider