Gå til innhold

Bygge bilstereo i kristiansand

Ranger emnet

Peltz

Anbefalte innlegg

Halla.

Er det noen som er flinke til å tegne, peke og som sitter på en del ideer på bilstereo? Stereoen i min bil er som kastet inn i den, sub kassa er for svær, og i veien, forsterkeren seiler gjennom bagasjerommet, og hattehyllen er en hobbyplate fra Maxbo. Skal også ha 6.5" basser inn i ett høl på 5.25" i dørene..

Jeg trenger litt hjelp, med andre ord. Har aldri bygget no bil stereo, men må ha en fancy innrettning som skjuler forsterker og kabler, og som låser sub, i en mindre kasse...gjør jo ikke noe om det ser pent ut heller..

Har pr idag:

Sony CDX-760 (Gammel sak det)

Boston Pro 6,5

Audio Planet xxx (Er en 5 kanaler)

MDX 12"

OG no gamle,gamle Pioner 6*9..

Ideer? Bilder? Og how to do?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Om du trenger litt hjelp kan sikkert dette ordnes, bor ikke så veldig langt unna kristiansand.

Hehe, trenger masse hjelp..er så grønn som det går ann å få blitt. Så er du villig til å hjelpe, er du hjertelig velkommen til det!!!!!!! Er i utgangspunktet det oppsettet som står ovenfor som skal inn i bilen. MTX Subben skal ut av original kasse, og må inn i en som tar litt mindre plass, i allefall som er rett alle veier, også er det jo å bygge om dører for tilpassing til 6.5" Pro, samt at det må bygges om mye bak, for å kunne bruke bagasjerommet som vanlig, mens anlegget står i..i dag gir det lyd, men ikke mer enn det..ser helt jævlig ut, gjør det også..

Hvor bor du hen?

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Hehe, trenger masse hjelp..er så grønn som det går ann å få blitt. Så er du villig til å hjelpe, er du hjertelig velkommen til det!!!!!!! Er i utgangspunktet det oppsettet som står ovenfor som skal inn i bilen. MTX Subben skal ut av original kasse, og må inn i en som tar litt mindre plass, i allefall som er rett alle veier, også er det jo å bygge om dører for tilpassing til 6.5" Pro, samt at det må bygges om mye bak, for å kunne bruke bagasjerommet som vanlig, mens anlegget står i..i dag gir det lyd, men ikke mer enn det..ser helt jævlig ut, gjør det også..

Hvor bor du hen?

Jeg blir forøvrig også i nærheten der, vel og merke hele året rundt da, hehe..

Kommer til å holde til på Birkeland også en stund hvor jeg skal bygge ferdig stereoen i min... Som sannsynligvis kommer til å ta en måneds tid hvertfall på fulltid..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Jeg blir forøvrig også i nærheten der, vel og merke hele året rundt da, hehe..

Kommer til å holde til på Birkeland også en stund hvor jeg skal bygge ferdig stereoen i min... Som sannsynligvis kommer til å ta en måneds tid hvertfall på fulltid..

Oppsettet mitt er ikke spesiellt fancy, men det virker, og lager lyd. Hadde en deal på gang med Soundstream direkte, men vet ikke om penger strekker til. Koster å være kar, og bilen blir prioritert før anlegget. Go lyden sitter uansett i stua hos meg.

Da oppsettet mitt ikke er spess fancy, vil jeg ikke tro at produksjonen/modifikasjonen av anlegget vil ta så veldig lang tid, men uten know how, eller masse verktøy, så funker ting dårlig...

Hyggelig av dere begge å tilby dere å hjelpe. Må bare få skramlet sammen litt penger til å kjøpe inn litt materialer før bygging, så tar jeg kontakt igjen. Mp vell ha både litt plexi, MDF, og div tettemasse, så...

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider