Gå til innhold

Rage's førstebil: BMW 320i Coupe

Ranger emnet

Rage

Anbefalte innlegg

grattis med førstebil, men synd det med skaden.

skal ha 320i jeg å når mopedtia er over og jeg fyller 18.

men det blir vel en E30, har ikke råd til E36... :(

7 måneder igjen til jeg blir 18

kjører blodtrimma moped mens jeg venter ;)

Blir vel en BMW E30 320i eller 325i til vintern...

BMW ///M-Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har det kommet et par rare lyder. Tror den ene kommer fra clutchen, trøstelageret? Pipe\suselyd når jeg tar inn clutchen. Irriterendes som f. Den andre tror jeg kommer fra løst cat-deksel, en rar lyd det og.

Edit: Nå virker det som clutchen slurer og. Jeg aner clutch skifte. Pris på ny clutch?

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du en meget bra anvisning på skifte av clutch. Får håpe du vet opp og ned på en skrutrekker :D

Dersom du må kjøpe endel verktøy som Torx-piper, girkassejekk osv. blir det ofte dyrere enn å få noen til å bytte. Dessuten får du garanti på arbeid på verksted.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai. Takk for det. Skal prøve å få lånt meg verktøy, bør ikke være noe problem. Skal høre med noen folk om de kan være med å hjelpe meg.. Nå piper clutchen ganske bra, sånn whine lyd. Kjedelig, alle snur seg når jeg kommer :P Er det noe farlig å kjøre med?

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre det straks. Ja, høres sært ut. Snakket akkurat med Tape-R om det, han sa jeg burde prøve å bytte olje på diffen, og evt olje på girkassa for å se om det hjalp. Går ann å starte med det i alle fall. Hvordan funker diffen på bmw? Er det med lameller?

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KAN være at det kommer lyd fra diffen, da skal det ¨såfall ule som om du har en ulveflokk..

Da hjelper det å bytte olje, OBS! Bruk LSD GL5 olje.. HVIS du har lamell diff..

Girkasse olje og eventuelt filter burde du prøve å bytte ut også. kan for den saks skyld være at olje er gammal, eller at du ikke har noe heller..

Synes det er rart at det kommer lyd f`ra clutch.

Når skjer dette?...

-når du står stille

-når du står stille med clutchen inn

-ved pådrag

event. HVordan lyd er dette?

-Ule lyd

-klinge/vibrasjon's lyd

-skrape lyd

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Du får komme å hjelpe meg litt da vettu Tape-R ;)

Ja, jeg mener det er trøstelageret jeg også. Fler mener også det. Men noen sier det er trøstelager, noen sier nedslitt clutch, noen har tilgomed sagt herpa svinghjul..

Dersom utløserlageret har tatt kvelden, bør du bytte hele greia : clutchlamell, utløserlager og trykkplate. Leser du på linken jag la ut fra Pelicanparts er det endel småplukk som er lurt å bytte i samme rennet. Koster deg 200kr ekstra i deler fra BMW. Og når du har alt nede, vil du se om svinghjulet er slitt også. Da er et bare å få det dreid opp igjen slitasjeflaten. Koster rundt 500kr på motorverksted evt. bytte til lettere svinghjul som koster endel mer :)

Uansett om det er lamell, utløserlager, svinghjul eller hva må du gjøre samme jobben. Det er bare å bestille deler å smelle igang.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår