Gå til innhold

Rage's førstebil: BMW 320i Coupe

Ranger emnet


Rage

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er listen for 1998 318is med M44 :

 

1 stk. 23117510016 GUIDE BUSH

4 stk. 07119913442 HEX BOLT M6X12

1 stk. 23121222972 SHAFT SEAL 30X50X7

1 stk. 21511223234 SPRING CLIP

8 stk. 11222243051 HEX BOLT M12X1,5X50

6 stk. 07119901023 SCREW FILLISTER HEAD M8X16

1 stk. 21511223328 BALL PIN H=20MM

1 stk. 11211720310 GROOVED BALL BEARING 15X32X10

1 stk. 11142249533 SHAFT SEAL 90X110X12

 

Så kan du jo levere den til BMW og si: "Jeg skal ha dette, bare til 320..." :D

 

Eller du kan gå inn på Online delekatalog og finne de selv.

 

Clutchen kommer i komplett sett med lamell, utløserlager og trykkplate til rundt 2 festlapper. Sjekk med Hellanor eller Auto-Trio. Er du medlemm av BMWCCN får du rabatter hos Auto-Trio.[

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg skulle skifte litt div deler, men vet ikke hvor jeg skal starte.. Skal jeg skifte simringer i diffen, eller ta bærekuler først? Hmm. Hvordan er det å skifte simringene i diffen? Jævli jobb? Hvis noen vil hjelpe meg, som bor i Oslo området kan de bare rope ut :)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da vært å shoppa litt greier, kjøpte Haynes boka, autosol og en sånn "fjerne-vann-fra-bilen-skrape-ting".

 

..og idag prøvde jeg å fikse tilten i setet mitt, som ikke funker. Virker som en vaier som har hoppet av. Skrudde ut hele setet, noe som var simpelt, bare 4 bolter rundt. Tok ut setet, og begynte å feilsøke litt rundt, sjekket alle vaiere i bunn, alt var som det skal. Prøvde å komme til på innsiden av seteryggen, uten hell. Så det virker som jeg må splitte setet, noen som har peil på det? Så det ble bare til at jeg skrudde inn setet igjen. Kom i alle fall noe godt ut av det, fant hele 11kroner under setet :D

 

Fikk også spylt av bilen, og tatt litt avfetting, samt lekt litt med autosol på felgene mine. Ble meget bra synes jeg :D

 

Hjul.jpg

Hjul2.jpg

 

Tok også et par nye bilder av bilen fra siden.

 

Venstre.jpg

Hoyre.jpg

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får oppdatere litt idag da. Har fått noen nye snaxy deler i hus nå, kjøpte M-Tech dempere og Eibach (Bilstein) senkesett (Senker 55/35?) av BMW-328 her på forumet, på mandag, og har begynt å montere. Fikk på bakdempere og fjærer igår, som var simpelt. Tok 1.5 time å montere begge dempere og fjærer, da med litt pauser og ueffektiv jobbing. Grunnen til at jeg skiftet, var at jeg hadde problemer med subbing på bakdekkene når jeg har folk i baksetene, og desverre har ikke de problemene blitt borte enda :( Tror jeg må banke inn litt i hjulbua, fordi jeg har for breie dekk bak.. Fant ut at den ene dempern bak var totalt ødelagt, og fjærene var most sammen, så det var uansett på tide å skifte! Nå sitter i alle fall bilen mye bedre på veien, og det er man fornøyd med. Blir snart skifting av fordempere og fjærer.

 

Nye fjærer:

Fjaer.jpg

 

Før montering:

For.jpg

 

Etter montering:

Etter.jpg

 

Og idag skal jeg gå løs på demperene forran.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også fått skiftet dempere og fjærer forran, og bilen er som en helt annen å kjøre. Herlig :)

Etter litt om og men, kom alt på plass, og jeg er nok en gang veldig fornøyd.

 

Her er litt bilder fra mekkingen:

 

Fra før dempern ble skifta.

Siden.jpg

 

1 stk BMW på fylla :D

Bak.jpg

 

Da var det skifta og skrudd på plass.

Demper.jpg

 

Sånn ble det. Skal ta nye bilder idag, da det ble veldig mørkt.

Ferdig.jpg

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten oppdatering:

 

Har fått dato for takstering av skaden, som ble 9. August grunnet ferie og slikt.

Clutchen min tok også totalt kvelden idag, så da må jeg vente til jeg får ny clutch imorgen, så skifte den, med å bruke bilen igjen :( Jævli surt å bare sitte på rævva i dette fine sommerværet. Slang også på et green innsatsfilter på clutch bestillingen. Håper den får puste litt bedre med det. Har også fått kjøpt simring til veiva, som skal skiftes mens girkassa er av. Måtte ringe rundt halve Oslo for å få tak i den, fant til slutt ut at Autozentrum har bra delelager :)

Skal prøve å få tatt litt bilder av den voldtatte clutchen når den blir skifta ut med en frisk en og litt div.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var clutchen i hus. Står Delphi - Borg og Beck på pakka, men sachs på alle delene. Dobbeltsidig lamell med doble fjærer, trykkplate og trøstelager. Fikk en fin pris på settet også :)

 

På fredag blir den skiftet, og jeg gleder meg som en unge.

 

Clutch.jpg

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update på clutch skiftet:

Trøstelager delt i 15-20 deler, lå inni girkassa og clutch huset.

Utløserarmen har butta mot svinghjul, og pga varmen mellom metall mot metall har utløserpinnen (plast) fra clutch pumpa til clutcharmen smeltet, så denne må byttes.

 

Så da bærer det til Autozentrum imorgen tidlig å shoppe. Så er det snart tut og kjør :)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår