Gå til innhold

Rage's førstebil: BMW 320i Coupe

Ranger emnet


Rage

Anbefalte innlegg

Originally posted by BMW-328

Syns sorte lykter er rånete.. Sort grill kan være tøft på svarte biler .. Men fronten forsvinner mye syns jeg når man ikke har chrome..

 

Enig med deg, synes det kan være litt stilig med krom inni nyrene også jeg, men vet det er mange som ikke er så enige der.

 

Jeg skal iallefall ha krom inni når jeg får V8-fronten på E34`n.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Evjen

 

Enig med deg, synes det kan være litt stilig med krom inni nyrene også jeg, men vet det er mange som ikke er så enige der.

 

Jeg skal iallefall ha krom inni når jeg får V8-fronten på E34`n.

 

Vi får se, vi får se. Alt er relativt nå, har noen andre detaljer som skal på plass før ny front uansett...

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr_S: Stemmer. Den er calypsorot. Er akkurat de blinkerne der jeg har kikket på også... Diadem pærer har jeg alt :)

 

Jonte: Vi får se. Skal i alle fall få igang alt det tekniske, har et par småting som mangler. Tenker jeg bestiller disse blinklysene når jeg får den pakken fra USA. De koster latterlige 20$ på ebay...

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som Dr_S hinter til her, så stoppet bilen min på tirsdag. Pang, helt død. Mats`ern på forumet her kom og hjalp meg med å finne feilkilden, og vi kom frem til at bensinpumpa var død. Det var den, steindød. liIlebror kom og fikk tauet meg hjem, tusen takk til dere begge for hjelpen! :)

 

Så ble det det å finne en ny pumpe. Ringte til BMW, de skulle ha 4100 for skifte + ny pumpe. Uaktuelt. Snakket med en bekjent om han kunne hjelpe meg, det gjorde han, så jeg fikk en splitter ny pumpe til en veldig hyggelig pris. Og natt til idag (lørdag) så fikk jeg masse mail og sms om at de ville selge meg pumpe, da til alt annet enn 320i :/

 

Fikk litt assistanse fra fattern til å skifte pumpa, noe som ikke er nødvendig. Dette klarer man fint alene, er kjempelett.

 

Liten enkel liste over hvordan man gjør det:

 

1. Av med baksete

2. Skru opp lokk

3. Skru rundt ringen rundt pumpa.

4. Koble fra alle ledninger og slanger

5. Ut med gamle pumpa

6. Inn med nye

 

Og alt baklengs igjen.

Her er litt bilder fra skiftet:

 

Ny pumpe:

Ny.jpg

 

Rengjøring, var seriøst mye dritt nedi det hullet, aner ikke hvorfor?

Stov.jpg

 

I mellomtiden tar man ut den gamle etc (Glemte å ta bilder..)

Gamle pumpa, her skal filteret egentlig være hvitt...

Gammel.jpg

 

Nye satt i:

Nyi.jpg

 

Og ingenting er som dette når bilen ikke har startet pga noe feil:

Alive.jpg

 

:D

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gEIRA

Bra det der Andreas, du begynner å bli nevenyttig av deg, snart kan jeg ansette deg som personlig mekaniker, skal få 10kr timen :D

 

Haha, ikke sant. Man lærer ingenting før man prøver.. Neste mekking blir shortshiften. (Som jeg har sagt en stund...)

Vi får se.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår