Gå til innhold

Rage's førstebil: BMW 320i Coupe

Ranger emnet

Rage

Anbefalte innlegg

Originally posted by Dr_S

Ehm, må baksetene ut på alle coupeer for å skifte bensinfilter? Eller er dette filteret på bensinpumpa ikke et som kan skiftes? Håper jeg slipper det, for å få ut baksetene, må vel seter foran ut også?

Det vet jeg ikke. Kan finne det ut, om det går ann å skifte det på den gamle pumpa mi. Er også et bensinfilter som henger under bilen... Like ved girkassa, sånn at du vet det. Det er det vanligste å skifte. Jeg får vel ta det snart også..!

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

filteret i tanken får man vel ikke kjøpt løst tror jeg. som regel ikke det jeg har vært borti. er jo mere et smuss filter som ikke akkurat trengs å byttes ofte. filteret til Andreas her ser jo ikke akkurat tett ut. bare litt møkkete.

Er som regel filteret i forhold til hovedpumpa man må bytte. pumpa i tanken er i og for seg bare en løfte pumpe fram til hovedpumpa.

Må vel ikke ut med forsetene for å ta ut baksetet. vi tok jo ut baksetet da vi la kabler uten å måtte røre framsetene. så det skulle ikke være noe problem

Vi får pusse litt på vingene dine i løpet av uka Andreas. de ligger bare og venter på deg.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og idag tror jeg pumpe nr 2 gikk.

Kjørte en liten tur ut istad, for å hente brodern et sted her. Hadde kjørt i ca 2 min, da jeg hørte noen funky lyder fra motoren, stoppa og sjekket. Hørte ut som de kom fra vifta, så jeg tenkte den er på tide å skiftes snart, og kjørte videre. 2 min etterpå igjen, kom de tilbake, enda høyere, og jeg stoppa bilen. Da begynte det å ryke litt etc, og renne kjølevæske. Ringte med en gang Delta her på forumet for assistanse, han kom ned og sjekket litt rundt i motorommet sammen med meg. Siden bilen starter når den klarer å dra reima rundt, så har det ikke noe med motoren å gjøre, det må være noe med vannpumpa etc, da vifta var helt skakk også. Radiatoren var 3\4 full også bare, og jeg har i lengre tid luktet kjølevæske fant jeg ut (luktet sur fisk), da vifta har blåst dette på radiatoren, som igjen fordamper vannet da.

Ble tauet hjem, og skal nå snart gå ut å begynne å demontere.. Er enten "propellen" på vannpumpa som har gått, eller selve pumpa.. Impelleren eller wtf er et kjent problem, da disse er av plast. Vi får se..

Noen som har pris på div evt?

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Noen som har pris på div evt?

Kjedelig med så mye trøbbel.. Om det er vannpumpa så koster den 569,- hos GS Bildeler, dette med metall impellere.. Har en helt ny slik liggende i garasjen her, så du får gi meg et bud på den, men egentlig kunne den vært kjekk å ha liggende i tilfelle :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Kjedelig med så mye trøbbel.. Om det er vannpumpa så koster den 569,- hos GS Bildeler, dette med metall impellere.. Har en helt ny slik liggende i garasjen her, så du får gi meg et bud på den, men egentlig kunne den vært kjekk å ha liggende i tilfelle :)

Tar for lang tid.. Så jeg får må kjøpe ny, med metall impellere.

Var ganske kurrant å få ut radiatoren, fulgte guiden på pelican-et-eller-annet. Ut med luftilfterboks, av med alle slanger, tappe systemet, så noen klips - vips, ute.

Plast.jpg

Radiator.jpg

Ute.jpg

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer neste runde med bilder. Bilen er heldigvis i orden igjen nå, etter at jeg fikk problem med luft igår, etter jeg hadde skrudd alt sammen. Fikk luftet ved at jeg stilte bilen med nesa opp, så skrudde opp skruen til radiator og eksp. tanken, så lot det renne igjennom hele systemet til det kom BARE vann ut av radiator. Da var den fin etterpå :)

Her er litt bilder av div. Fikk også skiftet reima mi, da den jeg hadde var rimelig sliten.

Nye.jpg

Skru.jpg

Ute.jpg

NG.jpg

Nyeinn.jpg

Ferdig.jpg

Får håpe at dette var nok for denne gangen... Vil kunne bruke bilen litt og, ikke bare skru :)

Pakken jeg venter på fra USA, ankom Køln for 2 dager siden, så den er sikkert rett rundt hjørnet :)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakka fra USA, komplett kit med filter, rør, klemmer og overganger etc. Kom på utrolige 400 NOK, inkl frakt og forsikring. Kjøpte via eBay, som anbefales, billig ;)

Skal finne litt div mer der til helgen, så får vi håpe at leveringen går like bra som denne gikk.

Bilder:

Luft1.jpg

Luft2.jpg

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tarjei_Hugaas

Hvordan handler man via e-bay? tenkte på betaling osv? er vel noe som heter paypal? er helt fersk på dette området så jeg må spørre litt rundt, kunne tenkt meg og bestillt diverse deler da jeg ser de har et enormt utvalg.

Det er et enormt utvalg der ja, og det beste: Det er NYTT og LAVT priset! Selv inkludert frakt og forsikring så er det billig...

Meld deg inn i ebay, så http://www.paypal.com, meld deg inn der, følg alle instruksjoner. Paypal er eBay sitt underselskap som driver KUN med betaling og er 100% seriøse. Så det er ikkenoe farlig.. Prøv!

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tarjei_Hugaas

hvordan er det med toll på varene? hvordan får man hvite hva det blir inkludert frakt? må prøve dette i kveld :) bestille noe småtterier først og se hvordan det funker, må man ha visa?

Om man må vet jeg ikke... Du må kontakte selger før du betaler, sånn at han får endret shipping rate'en.. han finner ut pris for deg etc. Få han til å sette det som en gave, og verdi til 15$ feks, da går den rett igjennom tollen. Det jeg gjorde. Pakka var ikke innom tollen engang :)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår