Gå til innhold

Rage's førstebil: BMW 320i Coupe

Ranger emnet


Rage

Anbefalte innlegg

Etter en liten tur til Trondheim på torsdag, kom jeg hjem igår til et lite sjokk. SNØ! Bilen var totalt begravd, tok meg 1 time å få den sånn nogenlunde grei og kjørbar idag morres :(

Startet på første, og ingen problemer heldigvis.

 

Litt bilder:

Sno.jpg

Snopanser.jpg

Snoside.jpg

Snotak.jpg

 

Og par bilder fra før jeg dro:

Side.jpg

Bakken.jpg

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mr_kjakan

får du snart angel lights`ene dine?

da ser nok blinklysa litt mindre rare ut ;)

no affence =p

 

Alle er så opphengte i blinklysa, slutt med det nå da. Har ikke fått noe enda, bare å vente.. Visstnok forsinket sending. Ellers så blir det litt skifting av foringer i bærearmene, og skifting av nylonklossene til vindusheisene forran.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

Digg å måke snø? he he.

 

Gleder meg til du har fått angel eyes og fangeren! Detta blir bare bedre og bedre.

 

Snø suger.

Hakke sett noe mer til angel eyes.. Får håpe de kommer snart. Fikk vite igår at selskapet jeg skulle kjøpe fangern av, ikke kunne levere til oss, så da må jeg finne på noe annet :mad:

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

 

Snø suger.

 

Vel.. Snø er jo moro til en viss grad for oss med RWD :D

..og sikkert mere moro om man ikke hadde hatt en ufattelig kjip kaldt-starter ting :mad:

 

Men uansett, så blir det som de andre sier; kult å få sett BMW'en med engel øyene :)

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jalli

Halla Andreas:) leste igjennom hele "storyen" med bilen, gjort en del ting du ass:) veit hvem jeg skal kontakte når mazdan skal shines:P

btw, good work!:)

 

Hehe, må jo ordne litt. Ikke min feil at alt ryker hele tia. Må få lagt av litt tid til uken, så jeg får skiftet foringer og slikt. Faen meg møkk lei av kakle lyden, og at den seiler på motorveien fordi bærearmen beveger seg. Ikke bra :(

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Fikk skiftet øvre strammehjul til reima mi igår, da jeg hadde et dårlig lager i det. En fæl ekkel lyd ble borte nå, så da er man glad :D Fikk ikke tatt noen bilder av selve prosessen, men jeg har bilder av hjulet jeg skiftet. Det er slakt som faen.

 

Hjul.jpg

Hjul2.jpg

 

Og siden jeg synes været er så fint idag velger jeg å dele et bilde av utsikten fra kontoret mitt :D

Utsikt.jpg

 

Åssen lyd var det denne skapte?? åssen reim var den stammer for? har en ekkel ule lyd i bilen min, men finner ikke ut hvor den kommer fra.. prøvd å ta av reima på dynamo men lyden var der fortsatt. dette er en 318is da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aleks104

 

Åssen lyd var det denne skapte?? åssen reim var den stammer for? har en ekkel ule lyd i bilen min, men finner ikke ut hvor den kommer fra.. prøvd å ta av reima på dynamo men lyden var der fortsatt. dette er en 318is da men.

 

Dette var øvrestramme\løpehjul. Jeg har et til.. Det sitter i midten mellom alle hjulene. Hvilken reim? Drivreim, som tar vannpumpe, servo, dynamo osv. Lyden er en slags raslelyd.. Du hører den forran ved radiator på sekserne i alle fall, og hvis du hører inn i hjulbuene. Utrolig irriterende.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering her. Har ikke gjort så mye, har fått skiftet bærearmsforingene mine, som plaga livet av meg. Trodde det var en vanskelig jobb, hvor man trengte presse o.l., men gikk fint uten. 3 skruer og 1 mutter er alt du trenger å skru, samt pusse inni ringene hvor foringen er festet.

Venstre siden, hvor det var værst:

 

Først skrur du ut 3 bolter som holder bærearmen oppe, da faller den ned slik:

 

Ute.jpg

 

 

Så hamrer du ut foringa, og gamle sammenlignet med nye:

 

Sammen.jpg

 

Så fjerner du den gamle ringen som sitter rundt foringen, og det gjorde jeg ved å bruke luftsag og skjære den over, så banke den ut. Så inn med nye:

 

Inne.jpg

 

Så samme greia på andre siden. Her var den ikke så slitt, og satt ganske bra. Nesten ute:

Nesten.jpg

 

Så hamrer man ut den gamle ringen:

 

Hamre.jpg

 

Bank inn den gamle. Så skrur man fast dekselet som sitter over foringen, som igjen er skrudd fast med de 3 boltene oppi kaross:

 

Skru.jpg

 

Her skrur jeg. Fint sted, med alt man trenger.

Oppe.jpg

Over.jpg

 

 

Har fremdeles ikke sett noe til angel eyesene, så nå begynner jeg å bli utålmodig...

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det når du ska skru den på plass. er det ikke veldig viktig at det blir helt rett i forhold til hvordan den var får du løsnet bærearmen fra karosserie?

Har lest på en amerikansk DIY side hvor de brukte et spesialverktøy som de festet i navet og fram i bærearmen vist du skjønner hva jeg mener, vet ikke hvor nødvendig der er?

Regner med du skal ha firhjulskontroll etterpå.

Jeg spør pga at jeg vurderer å gjøre det samme selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår