Gå til innhold

Rage's førstebil: BMW 320i Coupe

Ranger emnet


Rage

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mavoma

hvordan blir det med de dagslysbildene da? :)

 

Prøve å få tatt noe snart..

 

Igår ble jeg avskiltet. Åjess, livet er herlig :)

Skulle bare ta meg en ukskyldig burger på statoil lørenskog, sammen med en kompis. Plutselig lyser noen med lommelykt inn i bilen, og så sier de har bægjering osv. Ikke eugodkjent.. Jaja, fikser i løpet av uken.. Så skal jeg skifte termostat og strammehjul denne uken, så blir det bra. Skjer mye i slutten av januar mnd, skal oppdatere fortløpende.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. Jeg har skifta vannpumpe, så jeg vet hvordan ting er der. Det er _TRANGT_ og jævli.

Har problemer med at bilen blir fort varm når jeg står stille på tomgang, etter å ha kjørt litt friskt, eller kjørt en stund. (time eller to). Skjer kun da.. Går fint hvis jeg kjører igjen, så den får kjøling. Så jeg tror det er termostat..? Noen som har innspill?[/Quote]

 

Jeg sliter akkurat med det samme på min 318i E-30. Etter mye om og men så har vi kommet fram til at det danna seg mottrykk i varmeregisteret (den lille radiatoren) som gjør at vannet ikke sirkulerer ved før et visst turtall.

 

Så jeg ble anbefalt og lufte kjølesystemet.

Jekka opp bilen så høyt jeg klarte foran slik at framenden stod høyt til værs, starta motoren og lot den gå på tomgang. Åpna lufteskruen (hos meg sitter den på radiator). Hørte det susa som faen, så luft var det ihvertfall der!

Etter det har det blitt mye bedre, men likevel, noen ganger (etter å ha kjørt i 4-5 timer i strekk) så er jeg nødt til å stoppe ned skru opp lufteskruen på radiator (varm damp spyr ut) og slippe trykket ut av systemet og deretter etterfylle litt frostvæske.

 

Det funker, men ikke heelt optimalt.

 

Har du noengang hatt problemer med at varmeapparatet ikke vil varme? Hvis du har det så har du høyst trolig samme problemet som jeg hadde.

 

mvh

Trydal

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler. Jeg har akkurat skiftet vannpumpe som sagt, og bilen blir varm, og det kommer varme fra apparatet selvom den går på tomgang. Jeg tror det er defekt termostat, og evt for lite kjølevæske. Jeg fikk ut sikkert en halv liter luft fra radiatoren når jeg luftet blokka... Skal ut å kjøpe termostat og siste strammehjulet nå, som har et søpledårlig lager som bråker :) Så blir det litt skruing snart, samt jeg trenger ny kjølevæske.

 

Skal prøve å få bilen godkjent idag, hvis kompisen min klarer å våkne.

 

Og nei, Purken sa ingenting på angel eyesene. Var hele 3 biler som så de når jeg stod der, uten at jeg fikk noen kommentar på det. Skal ikke være noe stress.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Painkiller24

Okay! Hvor var det du hadde kjøpt dem igjen? Vet du om det er å få tak i i norge, som lyser skikkelig? Og det var en lett prosess å få satt dem inn?

 

slike lys får du kjøpt hos mobilsentrum f.eks, men om de lyser bra og om jeg vil anbefale deg å kjøpe fra dem er en annen sak. kanskje rage kan skaffe for deg?

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg ute å prøvde å fikse litt. Måle avgasser, mistet et blinklys, handlet litt deler. Fikk også justert lampene mine, og det var helt herlig :D

Men, fremdeles for mye CO. Satt på helt originalt filter, da sank den med veldig mye, så jeg frykter dårlig cat... Noen som har til meg? Eller vil byttelåne så jeg får godkjent bilen?

 

Kravet er på 0.5, og jeg har 0.85 ellerså.

 

Bilder:

 

Angeleyes i dagslys, med møkkete lykter, og mye snø.

 

AE.jpg

AE2.jpg

 

Nye deler kjøpt inn, termostat og midtrestrammehjul.

Nye.jpg

 

Her måler vi avgass, med mine 2 kompiser Ebola og glasscola.

Avgass.jpg

 

Sjekke plugger. Litt mer avansert system her, som dere ser. Pluggene var forresten fine..

Topp.jpg

 

Så nå får jeg se hva jeg klarer å få gjort. Kjedelig å ha kjøreforbud.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mistet blunklyset? hva med teipen?:eek:

 

Har du prøvd tennpluggene også? kan ha en liten innvirkning, men det er som du sier, dårlig cat som er hovedproblemet!

 

(hvor er det måle co2 bildet hen? kan ikke se det, ser bare bilder av lyktene og stramme hjulet.)

prøvd mekonomen eller andre steder angående cat?

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audifanatic

Har du mistet blunklyset? hva med teipen?:eek:

 

Har du prøvd tennpluggene også? kan ha en liten innvirkning, men det er som du sier, dårlig cat som er hovedproblemet!

 

(hvor er det måle co2 bildet hen? kan ikke se det, ser bare bilder av lyktene og stramme hjulet.)

 

Sånn. Glemte å endre navn på adressene til bildene... Done.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering:

Har nå fått skiftet termostat, og det var FAENS trangt. Er egnetlig en lett jobb, bare du kommer til skruer og slikt. Anbefaler deg som skal gjøre det å ta av vifteclutch + vifte, flytte på spylervæsketanken, samt flytte på luftfilterboks. Er 4 skruer termostathuset sitter i, og termostaten må du jekke ut. Husk også å ha pilen på den nye du skal ha inn, pekende opp.

 

Har også fått nytt batteri, slo like gjerne til å kjøpte toppmodellen til Maxxima, av typen gelé. Håper dette klarer å holde liv i bilen min, iaf bedre enn det gamle drittbatteriet som satt der. Her kommer litt bilder:

 

Skrur vi på termostathuset, og har tatt av radiatorslanger, samt tappet vann.

Hus.jpg

 

Her ser man hvor trangt det virkelig er:

Trangt.jpg

 

Sånn blir det etter å ha skrudd der, kosepå radiator ja!

Blod.jpg

 

Her er reimhjulet skiftet:

Reim.jpg

 

Her er delene. Legg merke til sliten termostat.

Deler.jpg

 

Ferdig:

Ferdig.jpg

 

Måtte gå inn her for å hente ut batteri, helvettes slit. Var HELT tomt.

Bak.jpg

 

Nye batteriet :D:D:D

Batteri.jpg

 

Og et par bilder jeg synes ble tøffe!

Fett.jpg

 

Fett2.jpg

 

Og imorgen skal den kanskje på godkjenning. Så får vi se.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ViBe^

Nice.. er vell deilig å få skiftet litt slitedeler ? :)

 

Hva måtte du punge ut for batteriet ?

 

Synes faen ikke jeg gjør annet :) Møkkabil.

Jeg fikk hele 55% rabatt på batteriet, og måtte ut med ca 900kr for det, hentet på lageret til Excide. Kjenner en kar som jobber der :D

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår