Gå til innhold

Rage's førstebil: BMW 320i Coupe

Ranger emnet

Rage

Anbefalte innlegg

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På tide med en oppdatering. På tirsdag var jeg på motorklubben og skulle skifte lambda, eller i alle fall se om jeg fikk skiftet den. Kasta bilen opp på bukk, heisa den opp og tok av kontakten til lambdaen. Det viste seg at den ene av fire ledninger hadde røket! angry

Så da var det å lappe dette sammen igjen, og skru den på plass. Så nå viser det seg at jeg ikke trenger å skifte lambdaen jeg har alikevel! Bilen funker fint, jager ikke på tomgang og alt er som det skal.

Rok.jpg

Sammen.jpg

Var også hos |Turbo her på forumet igår, og monterte shortshiftkitet mitt, luftet clutch og skiftet olje på girkassa. Så nå har jeg ultrakort vandring mellom girene. Skremmende morro egentlig :) Kjempetight og fint.

Deler.jpg

NG.jpg

Fett.jpg

Og her har vi |Turbo som koser seg under bilen:

Turbo.jpg

Stang.jpg

Skakk kule? Nei, det har vi iiiiiiiiiiikke sett :D

Kule.jpg

Orker ikke skrive så mye rundt bildene, tror de taler for seg selv.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig med short-shift :)

Ble det tyngere å gire med dette? Har lest at folk lager lodd rundt girstanga for at det skal bli lettere å skifte gir.

Den lambda'en din, er den ny? (selge?) :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig med short-shift :)

Ble det tyngere å gire med dette? Har lest at folk lager lodd rundt girstanga for at det skal bli lettere å skifte gir.

Den lambda'en din, er den ny? (selge?) :)

Tyngre? Ble noe tyngre, da alt er så stivt og tight. Var slarkete de foringene osv som satt der, så dette ble jo himmel i forhold. Den er litt tung å få ut av revers bl.a, men dette skal jeg fikse på søndagen regner jeg med. Må bende litt på stanga, slik at den ikke tar borti mellomakselbalanseleddet (langtord, puh)

Lambdaen er lite brukt, og funker som ny. Vet ikke om jeg selger enda, vi får se :) Si ifra hvis du blir desp og trenger den.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår