Gå til innhold

Rage's førstebil: BMW 320i Coupe

Ranger emnet

Rage

Anbefalte innlegg

Deam! Har jammen lest i gjennom 51 sider :D Utrolig gøy med alle bildenen du har oppdatert med! ;) Stå på!

Men jeg har noen spørsmål, hva er:

TUV papierer? Noen som kan fortelle meg hva dette er? Og hva er "Cat" ? Klarte aldri helt å forstå hva dette var ?

TÜV er tysk og står for Technischen Überwachungs-Vereine .

Kan kalles "Biltilsynet" i Tyskland, som er et slags Biltilsyn over alle Biltilsyn :)

Er produktet TÜV-godkjent og du kan fremvise papirer på dette, skal du få dette godkjent i Norge også. Husk at noen Biltilsyn krever å få dette oversatt til norsk!

Når man sier "cat" snakker man ikke om pusen sin, men heller om catalyzer, altså katalysator. Noe som er påbudt på alle nye biler i Norge og dessuten noen importerte etter et visst årstall. Ulovlig å fjerne forøvrig :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

TÜV er tysk og står for Technischen Überwachungs-Vereine .

Kan kalles "Biltilsynet" i Tyskland, som er et slags Biltilsyn over alle Biltilsyn :)

Er produktet TÜV-godkjent og du kan fremvise papirer på dette, skal du få dette godkjent i Norge også. Husk at noen Biltilsyn krever å få dette oversatt til norsk!

Når man sier "cat" snakker man ikke om pusen sin, men heller om catalyzer, altså katalysator. Noe som er påbudt på alle nye biler i Norge og dessuten noen importerte etter et visst årstall. Ulovlig å fjerne forøvrig :)

Takk for info :) Tipper jeg kommer til å må spørre om mye annet før jeg kjøper bil :) Greit å ha et forum der jeg kan spørre om slikt!

Har utrolig lystpå en BMW 318i ,is eller 320i :)

Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, er derfor vi har et bilforum, men jeg tror nok Rage blir blidere hvis du spør i egne tråder heretter og ikke i hans tråd :)

Det tror jeg og :) Lite aktivitet denne helgen, da jeg har sovet, var på Tiesto på mandag (BRAA!) og sov enda mer igår. Blir muligens foringsbytte, samt oljer osv imorgen, bare kompisen min på BMW får ut fingern ;)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt bilder av toppdekselpakningskiftingen, hvis det er av interesse.. Litt innmat osv:

Interiøret igjen:

Vader1.jpg

Vader2.jpg

Rengjøring av motorrom:

Motor.jpg

Topp.jpg

Kjede.jpg

Pakning.jpg

Tok også full lakkrens, samt polering:

Polert1.jpg

Polert2.jpg

Og siden jeg fant noe kos, bestilte jeg også en ting til, som jeg mangler til dashen:

001_glove.jpg

:D

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo helt møkkete i motoren din jo. brunt og jævlig. bruk høytrykkspylern så går det nok vekk :P doh

Hehe. ser bra ut det er Andreas. flink du er som jobber med bilen :D

Ja, må nok gjøre det.. :( Masse masse brunt der!

Jeg prøver å være flink. Den begynner å bli glad i meg nå.. hihi.

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du carbonlista og hva må du ut med?

Skal du også ha nå? Hehe. Må ut med veldig lite, jeg er faktisk ikke sikker på hvor selgern er fra.. Kan fortelle på msn hvis det er av stor betydning :P

Edit: Fikk også byttet alle foringer i forstillingen på fredag, så nå er bilen helt smooooth å kjøre igjen. Service ble tatt på torsdag, med olje på motor og diff, samt lufting og trykktesting av kjølesystem.

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies. Bra tråd du har her! Alltid morsomt å titte innom de nye slitasjeoppdateringene du har foretatt deg :D

Ellers en pen bil!

Stå på

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår