Gå til innhold

Rage's førstebil: BMW 320i Coupe

Ranger emnet

Rage

Anbefalte innlegg

Har tenkt å handle litt deler snart, bl.a simringer til diffen og reimhjulet (de som må skiftes), bærekuler forran, effektanlegg og fremre eksosfeste. Jeg kjøper 2.5" fra cat og ut fra Simons, da jeg ikke har all verden med penger til overs nå før ferie etc.. Er det noe å hente på å skifte til 2.5" fra cat? Må uansett ha ny bakpotte, da innmaten i orig. potta er litt løs så den brummer mye. Og, er det pes å skifte simringene i diffen? Ellers så har jeg også merket at noenganger så lukter det bensin rett etter jeg har startet opp bilen, hva kommer det av?

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Rage

Har tenkt å handle litt deler snart, bl.a simringer til diffen og reimhjulet (de som må skiftes), bærekuler forran, effektanlegg og fremre eksosfeste. Jeg kjøper 2.5" fra cat og ut fra Simons, da jeg ikke har all verden med penger til overs nå før ferie etc.. Er det noe å hente på å skifte til 2.5" fra cat? Må uansett ha ny bakpotte, da innmaten i orig. potta er litt løs så den brummer mye. Og, er det pes å skifte simringene i diffen? Ellers så har jeg også merket at noenganger så lukter det bensin rett etter jeg har startet opp bilen, hva kommer det av?

Er litt å hente med bare slutt potta, men det er når man først fjerner kat'n man merker en økning vel. Bytte simring i diff'n har jeg aldri hørt om. Jeg har kun byttet hele diffen når den har vært slitt. Du kan jo også hamre ut innmaten til org kat'n :) Ta opp baksetet og se om det kan være noen lekasje rundt bensinpumpen til benstanken hvis du kjenner en del bensinlukt..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey. Jeg har ingen planer om å fjerne cat, har hørt rykter om et evig bråk når man fjerner den :) Ikke? Fikk beskjed på NAF testen at diffen svetta litt olje, så jeg ringte bmw og de sa jeg burde skifte simringen(e) som sitter der. Er 3 stk. Skal sjekke rundt bensinpumpa om det er noe lekkasje. Lukter ikke innvendig i Coupé'en, bare utenfor. Spess bak, kanskje det bare kommer ut bensin fra eksosen..

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

Okey. Jeg har ingen planer om å fjerne cat, har hørt rykter om et evig bråk når man fjerner den :) Ikke? Fikk beskjed på NAF testen at diffen svetta litt olje, så jeg ringte bmw og de sa jeg burde skifte simringen(e) som sitter der. Er 3 stk. Skal sjekke rundt bensinpumpa om det er noe lekkasje. Lukter ikke innvendig i Coupé'en, bare utenfor. Spess bak, kanskje det bare kommer ut bensin fra eksosen..

bråker ikke så veldig mye uten kat. Blir bare litt mer klang og man får jo bare enda deiligere 6er lyd. Er det hull i eksosen din siden du må bytte?

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det gir bra lyd, men jeg får simons fra cat og ut for under 1000 lappen liksom, da inkl. enderør. Så jeg gjør heller det da, og vurderer heller noe annet senere. Hvordan er forresten orig. eksosen festet? Må jeg kappe, eller kan jeg skru den løs?

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

et helt stykke fra kat'n og ut bak ja..så trenger ikke kappe da..:) Festet bak med muttere.

Supert. Så da går det ann hvis det skulle skje noe, å bare hive tilbake gamle eksosen. Hvordan luftfilter anbefaler folka? Innsatsfilter eller con filter? Har kikket på mye, og folk sier så forskjellig om hva man bør kjøpe pga vann vinter og været i norge generelt, med all dritten som kan komme inn i filteret. I det siste har jeg også lagt merke til en slags suselyd på turtall under 2500\rpm, hva er det?

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kn filter kan du vel egentlig kjøpe her i norge.

men bmw spesialisten i danmark selger dissa "pledda" som har fester og alt du trenger for å beskytte mot varme rundt luftfilteret.

motortechnic kan sikkert skaffe dette i og med de forhandler fra danmark, ellerno. samme selskapet hvertfall.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår