Gå til innhold

Turbo på GTI eller g60 motor?

Ranger emnet


TurboCG

Anbefalte innlegg

Originally posted by TurboCG

Topicen sier vel det meste, hvilken motor er den greieste å turbokonvertere?

Hvis jeg hadde vært deg....

Hadde jeg GARANTERT brukt en g60-motor hvis jeg skulle turbo-

konvertere en motor! G60´n er en motor som er bygd for overladning

og har smidde stempel, forsterket veiv og råder.

g60´n har gunstig innsugsmanifold også!

m.a.o tåler den mye juling!

Hvis du skal konvertere en vanlig gti-motor må du bytte mye hvis

du vil kjøre mer enn 10min på mer enn 0,5 bars ladetrykk.....

OG DET VIL DU JO!!!! :D

 

Faktum er at noen garasjetrimmere kan fortelle fine historier om

hvor godt det holder osv. MEN de gutta nede i Wolfsburg har

GARANTERT mer peil på motor! Overladning er en stor belastning

på en motor, og G60´n er bygd for det!

En standard gti-motor er bygd for å suge inn sin egen luft, og ikke

for å bli tvangsfora, så den funker da selvsagt ikke like bra med turbo!

Hold oss oppdatert på prosjektet ditt! Det blir knall thumpsup

lykke til yodude

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k-jetgti: får rette deg litt

g60 har ikkje smidde stempel, dei er silikonimpregnerte støpte.

Råder er kortere enn gti og veiv er vel lik

 

Uansett er g60 bedre enn gti pga lavkomp, elektronisk sprut som er lett å dille med, oljeunderspylte stempel, bedre ventiler og sikkert meir dill eg ikkje kjem på i farten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet er, hvor mye penger skal du bruke?

 

G60 motoren er jo som sagt bygd og klar for overladning, så her er det bare å smekke på eksosmanifold, turbo, turbochip, intercooler, rør, oljeretur, osv osv.. Trenger ikke å koste deg så mye og du kan ende på rundt 200hk ++

 

Skal du bygge noe skikkelig seriøst som du kan ta ut masse mer effekt av, så kan du godt gyve løs på en 2,0 16v motor.. Men, det koster mere..

 

Så da spørs det hva du vil ha..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

k-jetgti: får rette deg litt

g60 har ikkje smidde stempel, dei er silikonimpregnerte støpte.

Råder er kortere enn gti og veiv er vel lik

ok... får bare ta den da!

MEN likevel ikke helt min feil.... Har blitt fortalt av relativt pålitelig

kilde et stemplene er smidd, og at råder og veiv er forsterket!

Man skal ikke tro alt man hører! hehe:D

Uansett hvordan man ser på det er den fortsatt bygd for overladning!

Og spør du meg, (men det kommer an på hvor mye tid,penger og

peil man har) så er det definitivt bedre å konvertere en g60-motor!

 

nok en gang, lykke til yodude

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by K-JetronicGTi

Hvis jeg hadde vært deg....

Hadde jeg GARANTERT brukt en g60-motor hvis jeg skulle turbo-

konvertere en motor! G60´n er en motor som er bygd for overladning

og har smidde stempel, forsterket veiv og råder.

g60´n har gunstig innsugsmanifold også!

m.a.o tåler den mye juling!

Hvis du skal konvertere en vanlig gti-motor må du bytte mye hvis

du vil kjøre mer enn 10min på mer enn 0,5 bars ladetrykk.....

OG DET VIL DU JO!!!! :D

 

Faktum er at noen garasjetrimmere kan fortelle fine historier om

hvor godt det holder osv. MEN de gutta nede i Wolfsburg har

GARANTERT mer peil på motor! Overladning er en stor belastning

på en motor, og G60´n er bygd for det!

En standard gti-motor er bygd for å suge inn sin egen luft, og ikke

for å bli tvangsfora, så den funker da selvsagt ikke like bra med turbo!

Hold oss oppdatert på prosjektet ditt! Det blir knall thumpsup

lykke til yodude

 

Rart at veiva har samme delenr da....

G60 er langt fra ideel for turboladning da eksosen varmer opp innsuget (siden de sitter på samme side)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

 

Rart at veiva har samme delenr da....

G60 er langt fra ideel for turboladning da eksosen varmer opp innsuget (siden de sitter på samme side)

 

 

Du vet jo hvordan det er her i verden, noen trur dem vet alt for en kompis har fortalt dem det..:D

 

Så sier det seg vel selv at 16v har mere potensial enn en 8v.

Kost en 30-40000 på en 16v så trur jeg du er godt på vei..

 

greenrallye: får du tak i noe bra råder til s2 motor til en fornuftig pennge???

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår