Gå til innhold

Turbo på GTI eller g60 motor?

Ranger emnet


TurboCG

Anbefalte innlegg

Originally posted by Orph

Etter hva jeg har blitt opplyst om skal ikke dette fungere uten videre nei..... Fikk vite at hvis du fikk satt den på vil compen bli på rundt 6,5 !!!

 

Ja, fikk høre noe slikt i kveld jeg også. Men så var det noen som nevnte S2 stempler(og råder). Noen som har hørt om noe slikt før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å kjedet meg litt på jobb i dag, og begynte å tenke turbo i en golf! Billig... Med crossflow..

I VW Caravelle C står det en 2,1L. Jeg innbiller meg at rådene fra denne passer da i en 1,8GTi/G60 blokk gjør de ikke?(kanskje er det samme blokka som står i caravellen?)

Dette gir sikkert meget høy komp(mye lengre råde) i en G60-motor, men med G60-blokk og 16V-topp vil kanskje kompresjonen bli ok til pustehjelp?

Eller er jeg helt på trynet?

 

Hvor kjørbar vil denne motoren bli med så lang slaglengde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

k-jetgti: får rette deg litt

g60 har ikkje smidde stempel, dei er silikonimpregnerte støpte.

Råder er kortere enn gti og veiv er vel lik

 

Uansett er g60 bedre enn gti pga lavkomp, elektronisk sprut som er lett å dille med, oljeunderspylte stempel, bedre ventiler og sikkert meir dill eg ikkje kjem på i farten

 

Gti 16v blokka har oljeunderspylte stempel au... Tenkte på 16v turbo.. Men blir vel heller throttlebodies tenker jeg! Må vente til jeg har bilen i hus først... Har ikke engang funnet bilen jeg skal ha :D Vet bare at det blir en 16v gti eller ingenting!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

16v topp på g60 blokk gir ~6:1 i komp

s2 stempler med 16v topp gir ~9.2:1 i komp.

16v og g60 har oljeunderspylte stempel som er ein stor fordel.

 

Bruke deler fra 2,1liter wasserboxern i caravelle har eg aldri hørt om før.

 

s2 stempler med 16v topp gir ~9.1:1 i komp.

;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

16v topp på g60 blokk gir ~6:1 i komp

s2 stempler med 16v topp gir ~9.2:1 i komp.

16v og g60 har oljeunderspylte stempel som er ein stor fordel.

 

Bruke deler fra 2,1liter wasserboxern i caravelle har eg aldri hørt om før.

 

Vet noen om det er samme blokka i caravellen som i noen av gti'ene da?

 

Vært morsomt å testet ut dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

 

wasserBOXER

 

tygg litt på det ordet....

 

Namnam.. smaker sitron..

 

Get the point,

men viste seg (ifølge en på vwvortex.com) at råden passer, men at stemplene vil ta oppi ventilene. Med nye stempler kjørte han på 20Psi eller no sånt.. husker ikke i farta..

 

Edit: 20 psi er visste rundt 1,5 bar, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår