Gå til innhold

separat volumkontroll

Ranger emnet

Silverboy

Anbefalte innlegg

Driver å monterer inn dvd spiller i bilen. Hadde i utgangpunktet tenkt til å ta lyden via en cd spiller med aux ingang, og derfra til en forsterker, men det slapp jeg pga tjuvpakk.. Så da blir løsningen å gå direkte fra dvd spilleren til en forsterker. Så ikke på dette som no problem ettersom det er volumkontroll på dvd spilleren. MEN, det jeg oppdaget under min test av skjerm og dvd spiller i en annen bil, var at den skrur seg på MAX hver gang man skrur den på.. enten man kutter strømmen eller bruker power knappen.. Dvs at jeg får ett problem hver gang jeg skrur på og alt pøser på max.. :(

Hvordan løser jeg dette? regner med at det er mulig å få en regulerbar motstand på signalkablene av etter eller annet slag? Har enda ikke testet signalet ut, så vet ikke om det er sterkt nok til å gå noe voldsomt "trøkk" heller, men det problemet får jeg eventuelt ta seinere.

Noen som har en billig og enkel løsning som gjør at jeg kan f.eks montere en egen volumknapp ved siden av skjermen for å justere ned signalet som går til forsterkeren?

thanx

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten mistanke om at det er ett signal på styrke med det som kommer ut av en vanlig "hjemme" dvd (ps2 osv) spiller ut av den.. Da trenger jeg vel en slags "forforsterker" da, for blir vel ikke no spess med lyd selv om jeg skrur gain på max, eller??? Hvordan løses eventuelt det billigst mulig?

(kom jo på dette etter 3 sec med tenking etter posting)

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få kjøpt noe som heter "Fm-modulator" til en 300-400kr, den setter du inn der radio'n skal in på spilleren slik at du kan justere lyden eller no....:rolleyes:

Sjekk ut fm-modulator du.....

"du vil kjøre lyden fra Multi-Media anlegget ditt via bilstereoen. Enten ved at bilstereoen har en AUX inngang, eller at du kobler opp en FM-modulator for å kjøre lyden inn på radioen som et FM signal. Skal du koble til bilens originale radio er FM modulator i de fleste tilfellene eneste løsningen."

http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=104&ids=artID

se nederst på siden....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at hele midtkonsollen er ombygd og rommer nå en skjerm isteden for cd spiller og oppevaringsrom, hvis ikke hadde jeg skaffet meg noe av det over, takk for de tipsene :)

men problemet er altså at jeg ikke har noen cd spiller e.l, og har ikke plass til det.. Monitor, Dvd spiller, PS2, Forsterker og høyttalere, det er det jeg har.. Trenger en innretning til å justere ned lyden

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trenger du vel egentlig bare et potentiometer? Evt. også en inngangsvelger, så du slipper å koble om kablene hele tia når du skal bytte mellom DVD og PS2..

Elfa selger potmetre, bl.a fra Alps. Mener de har inngangsvelgere også. Uansett vil et potmeter gi MYE bedre lyd enn en FM-løsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider