Gå til innhold

Dekk dimensjon og styling tips..

Ranger emnet

Frankjakobsen

Anbefalte innlegg

De står nå 195/45/15 dekk på bilen og jeg lurer egentlig bare på om dette er lovlig. Om det ikke er lovlig hvordan finner jeg ut hvilken profil som er lovlig (helst så lavt som mulig).

Har også litt problemer med å finne på flere ting som kan gjøre bilen finere. Det er komt på svarte blinklys fremme og et senkesett siden bildene ble tatt. Har også forbedret et par småting, men trenger litt hjelp på utsende siden! Så har du tips

hjelp meg! Kunne også trengt et effektanlegg. Et jeg har sett på

er Simons (2.5toms rør bakover med 3toms ut) men det virker

litt "jalla"! noen som har erfaringer med dette effektanlegget?

http://frank.viper.easyisp.org/golf <-- diverse bilder

bilennett.JPG

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sitat
Originally posted by Frankjakobsen

De står nå 195/45/15 dekk på bilen og jeg lurer egentlig bare på om dette er lovlig. Om det ikke er lovlig hvordan finner jeg ut hvilken profil som er lovlig (helst så lavt som mulig).

Lovlig så sant du har TüV-papirer på det, som bør være mulig å få tak i.

Andre lave dimensjoner det bør gå å få godkjenningspapirer på:

195/40-14

195/45-14

195/40-16

For inspirasjon til endringer bør du søke etter bilder her på Golf I-forumet ;)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

195/45-15 skal det ikke være noe problem med, men stiller meg derimot tvilende til godkjenning av ihvertfall ene dimensjonen Kid-A foreslår... 195/40-14 er over 10% mindre i rullediameter enn org og dette får en nesten garrantert ikke godkjent.

Kjører selv på 185/50-14 og dette er helt i grenseland med tanke på reglene om +- 5% i rulleomkrets. MEN uansett lovlighet så er det så som så å kjøre med da en får veldig høyt turtall, har mellom 2500 og 3000 når jeg har 80 og dette er litt kjipt å kjøre langtur med ;) Men missforstå meg rett, det er jo ett must for utseende å ha små hjul på einsere :cool:

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KONGERÅ GOLF 1!!!!!!!!!

Kvitta meg med tanken på å kjøpe rs fanger til einsern min for en stund siden, men faen heller RS'fanger skal faen meg på!

Er den ombygd til GTI? Bare lurte siden kanten på instrumentramma di er litt bua på venstre side, mens orginale gti instrumenramme er rett ved venstre side.

Få på noen feite felger med BREI kant, rumpa til einsern med 205 dekker og 15/14 felger med BREI kant er den lekreste som finnes! :D

Stå på! Å husk ikke kræsj den bilen da! ;) Hvilken farge er det utvendig egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sykeste med denne bilen er at den har gått 120000km og den har bare hatt 2eiere! en dame på 54år og en som jobbet på verkstedet på biltilsynet her jeg bor :) Så bilen er så og si strøken! tipp pris :=) Det er ikke en gti nei! gti merket skal bort igjen, bare monterte grilln som står på delebilen og der var gti merke! (dekkene jeg har nå stikker såvidt utom hjulbuen fremme nå så da tror jeg at 205 er et dårlig triks :)

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Baldrick

195/45-15 skal det ikke være noe problem med

Når man setter dekkene inntill hverandre er jo størrelsen mye mindre på de felgene som står på nå! om det er +-5% som er grensen. Kommer de her innenfor sånn at jeg slipper godkjenningspapir og tuv godkjennings papirer?

Audi A6 Allroad -01

Audi RS2 -94

KTM Duke 690 -09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by rakriste

hvilken dimensjon er orginalt på Golf 1 gti?

tror det er 155 r 13?, og nå har jeg 195/50-15 er dette lovlig? åssen regner jeg det ut på kalkulatoren?

finns ingen r der!!

Org på golf 1 er vel 175/70/13 evt 185/60/14 på de som er levert orginalt med "scala" hjul.

Uansett er det som Kid-A sier at med tüv får man godkjent andre dim.

Får godkjent 195/45/13 så da er det håp for det meste ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider