daho Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Har tenkt til å lære meg å sveise. Noen som har noen tips, eller vet om noen "how-to" sider? Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 bruk search knappen så finner du diverse tråder om dette.. Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Manuell bruk search knappen så finner du diverse tråder om dette.. Dersom har finner noe bra svar der, så blir jeg overrasket. Har lest det mest av sveisetråder, uten å få svar på mye av det jeg lurer på.. Anbefaler deg å ta et sveisekurs, eller få noen som kan det til å lære deg det mest grunnleggende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Juni 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Etter å ha lest gjennom de 27 sidene fant jeg ingenting, har en kamerat som fikk 6'er i sveising på skolen. Kanskje det er noe å lære hos han. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 da har du mye å lære av han, hvis han ikke er villig til å lære deg det ville jeg bare kjøpt en arbeids bok i hvordan man lærer å sveise.. Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 prøv å spørre litt mer konkret enn 'hvordan sveiser jeg', så får du helt sikkert svar.. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EilertseN Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Å lære å sveise på en tråd,er litt vanskelig.Jeg fikk 6 på skolen i sammenføyningsmetoder (sveise).Det er ikke en ting du kan lære over en tråd,få tak i gk.mekanisk boka å les,så bør du ha tilgang på et sveis apperat.Mig\mag eller elekrode sveis.Så kan du begynne å test sveise på matrialer.Er ingen snarvei til å bli god å sveise,bare trening.. Siter Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97" (x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91" (x)Audi A4 1.8TQ Avant 97" (x)Audi 80 B4 94" (x)Audi S2 Coupe 91" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 praktisk øvelse er best ja. men kommer du over småting, så går det helt fint å spørre, f.eks vinkel på elektrode når du sveiser diagonalt osv... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Juni 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Har mig i garasjen, har tilgang på veldig mye utstyr siden stefaren min har et stort privat bilverksted i sverige, som han nettopp henta mye utstyr fra. Også har jeg en go del materialer også. Tenkte kanskje jeg kunne lage egen grill list til golf 2. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 det som er viktig med mig/mag sveising er at du har riktig mating, altså hvor mye tråd som skal komme. og strøm. altså hvor sterk strøm. sier seg jo selv. når det står riktig skal du høre en fin "bsss" lyd, når du sveiser, kanskje vanskelig å vite når man aldri har sveisa før.. men viss du prøver deg litt frem, så ser du det fort :) egenlig er jo mig bare å holde ca 0.5-1cm unna og bare bevege "pistolen" i gjevn fart eller å punkte gradvis. kommer jo alt ann på hva du skal sveise, og om ting ikke skal slå seg osv :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 ser også fort på sveisen om du har for lite dekkgass... spruter det mye så er det mye strøm de to er vel de viktigste :) Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 ja :) lite dekkgass ser sveisen helt bomba ut :P og viss du har for mye mating i forhold til strøm osv bare butter det .) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 jeg tror jeg har en bok liggende fra gk1 mekaniske fag om sveising med forskjellige apparater osv :) Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 _han_ lærer ikke av en bok som _du_ har vil jeg tro ;) hehe.. men er jo ikke så vanskelig å sveise mig da :) er jo bare å holde en knapp inne :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Juni 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2004 Originally posted by Mambo _han_ lærer ikke av en bok som _du_ har vil jeg tro ;) hehe.. men er jo ikke så vanskelig å sveise mig da :) er jo bare å holde en knapp inne :P EY! når ble det så råkult å være tøff i kjeften? klart han kan lære av det.. mig er vanskeligere enn mag da, mag har man jo hjelpegass.. bare å trykke inn en knapp? va med sveisefuger, sveisemarken osv.. ikke BARE å trykke inn en knapp Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg