Gå til innhold

Lære å sveise

Ranger emnet

daho

Anbefalte innlegg

Originally posted by Manuell

bruk search knappen så finner du diverse tråder om dette..

Dersom har finner noe bra svar der, så blir jeg overrasket.

Har lest det mest av sveisetråder, uten å få svar på mye av det jeg lurer på..

Anbefaler deg å ta et sveisekurs, eller få noen som kan det til å lære deg det mest grunnleggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lære å sveise på en tråd,er litt vanskelig.Jeg fikk 6 på skolen i sammenføyningsmetoder (sveise).Det er ikke en ting du kan lære over en tråd,få tak i gk.mekanisk boka å les,så bør du ha tilgang på et sveis apperat.Mig\mag eller elekrode sveis.Så kan du begynne å test sveise på matrialer.Er ingen snarvei til å bli god å sveise,bare trening..

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er viktig med mig/mag sveising er at du har riktig mating, altså hvor mye tråd som skal komme. og strøm. altså hvor sterk strøm. sier seg jo selv.

når det står riktig skal du høre en fin "bsss" lyd, når du sveiser, kanskje vanskelig å vite når man aldri har sveisa før.. men viss du prøver deg litt frem, så ser du det fort :)

egenlig er jo mig bare å holde ca 0.5-1cm unna og bare bevege "pistolen" i gjevn fart eller å punkte gradvis. kommer jo alt ann på hva du skal sveise, og om ting ikke skal slå seg osv :)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

_han_ lærer ikke av en bok som _du_ har vil jeg tro ;) hehe.. men er jo ikke så vanskelig å sveise mig da :) er jo bare å holde en knapp inne :P

EY! når ble det så råkult å være tøff i kjeften? klart han kan lære av det.. mig er vanskeligere enn mag da, mag har man jo hjelpegass.. bare å trykke inn en knapp? va med sveisefuger, sveisemarken osv.. ikke BARE å trykke inn en knapp

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider