Bård Skrevet Oktober 27, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2002 Vil en slik standard garasjeåpner som selges til rundt 1700-1800 kr fungere både på vippeport og leddport? (Har vippeport selv). Hvordan er det slike monteres? Det ser ut som de har en slags kjede-drift. Er det noen som har erfaring med slike? Er det f.eks. problemer med å få opp garasjen på kalde vinterdager? Er det mulighet for å åpne garasjedøren, selv om strømmen har gått? Hva om man prøver å åpne garasjedøren "manuelt"? Vil garasjeportåpneren oppdage dette, og følgelig ta over? Det ser ut som de fleste garasjeportåpnerne som selges har ca. 60-70 kilos kraft. Dette skulle vel være langt mer enn tilstrekkelig? Hvor langt over garasjeporten må åpneren monteres? I garasjen her er det ganske stor avstand mellom taket (hemsen) og garasjeporten (ca. 30-40 cm). Går dette bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsxr600 Skrevet Oktober 27, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2002 Vet ikke med den typen du har sett på, men man får portåpnere til vippeporter og ja. Jeg har montert til leddport en gang. Det var ikke så lett til å begynne med, men fant etter hvert ut at det var ganske simpelt. Den jeg monterte gikk med kjededrift, som er koblet til en brakett som skrus fast øverst i porten. skrudde fast motoren i taket, og måtte sage litt spor i bjelkelaget i taket for å få plass til stanga som kjedet går rundt. Kalde vinterdager skal ikke være noe problem det, blir det samme som å åpne manuelt egentlig. Den jeg monterte hadde en utløsemekanisme som koblet ut hele greia i tilfelle strømbrudd e.l Det var en vaier som ble koblet til vrihåndtaket på porten på innsiden. 30-40 cm skal være nok avstand det ja. Lykke til!! Siter 2010 Mitsubishi Outlander Instyle+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2002 Originally posted by Bård Vil en slik standard garasjeåpner som selges til rundt 1700-1800 kr fungere både på vippeport og leddport? (Har vippeport selv). Hvordan er det slike monteres? Det ser ut som de har en slags kjede-drift. Er det noen som har erfaring med slike? Er det f.eks. problemer med å få opp garasjen på kalde vinterdager? Er det mulighet for å åpne garasjedøren, selv om strømmen har gått? Hva om man prøver å åpne garasjedøren "manuelt"? Vil garasjeportåpneren oppdage dette, og følgelig ta over? Det ser ut som de fleste garasjeportåpnerne som selges har ca. 60-70 kilos kraft. Dette skulle vel være langt mer enn tilstrekkelig? Hvor langt over garasjeporten må åpneren monteres? I garasjen her er det ganske stor avstand mellom taket (hemsen) og garasjeporten (ca. 30-40 cm). Går dette bra? Har hatt dette hjemme i mange år både på vippe og leddport ikke noe problem.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
råtassen Skrevet Oktober 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2002 En åpner krever min. 7 cm mellomrom mellom takstolene og porten. Kan skaffe åpnere til en god pris som er med kjededrift og har god nok kapasitet til en dobbelport. Siter RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a 3 rotor power 1986 Rx7 Drifter (FD motor) 1993 Mazda 323 GTR 1990 JC Cosmo 20B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg