Gå til innhold

Ladac regulator

Ranger emnet


oleoleole

Anbefalte innlegg

Skal dessverre ikke dit...

 

Det som skal gjøres, uansett type dynamo, er å koble den ene børsten til jord. Den innebygde laderegulatoren skal fjernes, og den andre børsten skal til Ladac'en. Så skal tenningssignalet til Ladac'en, og + og - der du ønsker å ha 14,4volt. F.eks batteri eller forsterker.

 

Da måler Ladac'en spenningen over det punktet, og tvinger dynamoen til å gi høyere eller lavere spenning. Resultatet er dønn solid 14,4volt, uavhengig av last. Innenfor dynamoens begrensing selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår