Gå til innhold

Noen spørsmål om oppkjøring

Ranger emnet

Bård

Anbefalte innlegg

Jeg blir ikke 18 før i september, men har likevel kommet ganske langt i føreropplæringen (har glattkjøring nå snart, og langkjøring litt senere i sommerferien). Teoriprøven tok jeg for moro skyld i forrige uke. Jeg hadde ikke lest, da jeg ville bare se om jeg fikk det til. Jeg fikk 14 feil, som jo er bestått.

Når jeg har tatt teoriprøven betyr det vel at jeg kan melde meg opp til den praktiske prøven?

Gjøres oppkjøringen med en vilkårlig sensor, eller er det vanligvis en annen kjørelærer fra trafikkskolen?

Hva er ventetiden på oppkjøring i Trondheim nå (nå er den kanskje litt høyere enn i september)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bård

Jeg blir ikke 18 før i september, men har likevel kommet ganske langt i føreropplæringen (har glattkjøring nå snart, og langkjøring litt senere i sommerferien). Teoriprøven tok jeg for moro skyld i forrige uke. Jeg hadde ikke lest, da jeg ville bare se om jeg fikk det til. Jeg fikk 14 feil, som jo er bestått.

Når jeg har tatt teoriprøven betyr det vel at jeg kan melde meg opp til den praktiske prøven?

Gjøres oppkjøringen med en vilkårlig sensor, eller er det vanligvis en annen kjørelærer fra trafikkskolen?

Hva er ventetiden på oppkjøring i Trondheim nå (nå er den kanskje litt høyere enn i september)?

Du må sjekke vandel hos politiet, men det har du vel allerede gjort siden du tok teoriprøva.

Men du kan ikke bestille oppkjøring før 10 uker før du fyller 18. Jeg har også bursdag i september og kan bestille oppkjøring midt i juli.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bård

Du MÅ være 18 når du tar oppkjøring. En på jobben er ferdig med alt utenom oppkjøringen. Han fyller 18 i aug og kjøreskolen fikset oppkjøring på bursdagen hans. Det gjør de sikkert for deg også siden det er såpass lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cathan

Du MÅ være 18 når du tar oppkjøring. En på jobben er ferdig med alt utenom oppkjøringen. Han fyller 18 i aug og kjøreskolen fikset oppkjøring på bursdagen hans. Det gjør de sikkert for deg også siden det er såpass lenge til.

Selvfølgelig må man være 18 når man tar oppkjøring;) Kan jo ikke ha mange uvettige 17åringer kjørende rundt:)

Men siden du kan bestille 10 uker før så tror jeg ikke det blir noe problem å få den på bursdagen, som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Anne_-

Du må sjekke vandel hos politiet, men det har du vel allerede gjort siden du tok teoriprøva.

Men du kan ikke bestille oppkjøring før 10 uker før du fyller 18. Jeg har også bursdag i september og kan bestille oppkjøring midt i juli.

..i min tid var det 10 dager før man fylte 18 at man kunne bestille oppkjøring. 10 uker før er jo.. lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste likheten i dag kontra sånn det var før er tallet 10 og at en ikke for bestille oppkjøring før en har tatt teoriprøva.

At det er endra til 10uker istedet for 10dager for teoriprøva er jo bare gull, for da kan man lettere få lappen på dagen sin.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag hvis du er heldig.

På Jessheim var det så mye kø at jeg måtte vente en mnd før jeg fikk tatt oppkjøring.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hjelle

..i min tid var det 10 dager før man fylte 18 at man kunne bestille oppkjøring. 10 uker før er jo.. lenge

jepp, men det er nye regler fra 1.mars 2004. Da kan man ta teoriprøva 6 mnd. før, i tillegg får man vite hvor mange svar som er riktige, men kan bare ha 27 feil.

Kjørelæreren min har hvertfall huka av den dagen jeg kan bestille og skal ringe opp på biltilsynet da.( som sagt i midten av juli en gang). Han mente det var ganske sikkert at jeg fikk den på bursdagen, med mindre en annen kjøreskole har booka hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider