Gå til innhold

Mista førerkort i dag "kjørt i ræva på en annen"

Ranger emnet

VolvoMan

Anbefalte innlegg

Ja så var det min tur også mista førkort "mens de etterforsker saken" sa onkel poli10.. jeg samtykket ikke så det er "MULIG" jeg får det tilbake etter 3 uker...

Men er det normalt at de tar før kortet når man kjøre i noen bakfra???

Prøvde å svinge unna derfor er min skade på V. side bilen jeg kjørt på fikk skaden på h.side

Min V.side "NB! panseret åpnet seg ikke men ble åpnet av meg.. siden fløyta hengte seg opp

IMAGE0013.jpg

Fronten

IMAGE0012.jpg

Hvor lenge bruker de å behandle en slik sak... hadde sikker for stor fart når jeg kjørte forbi

Må ha førekort tilbake til den 31.8.04 da skal jeg STCC treff på ACR

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

oi, real trøkk det der, hvilken fart snakker vi om her?

jeg mistet ikke fører kortet når jeg smadra inn i bilen foran meg, selv om personen i bilen foran meg ble kjør til sykehuset, men jeg ble anmeldt, men så trakk de anmeldelsen etter at de fant ut at det ikke var noen person skade.

fikk tilogmed kjøre bilen hjem, haglet med glasskår på den hjemturen ;)

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg hadde vel 20/30 når jeg traff bilen foran meg, betydelig mindre skader på min.

bil1.JPG

dette var etter "reperasjon" bøyde panseret tilbake (stor ca 10cm over skjermer) byttet, lykter og grill. festet med strips og slikt :p

og ja, drog ut fronten med traktor :D festet tau i den "stolpen" på den nederste leppa, satte meg i bilen og pinnholdt på bremsen mens traktoren kjørte. slik gjør vi det på bondelandet :idea:

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg kjørte ned i Bergen i går

og i Lars Hilles gt sto det noen mc-purk og hadde kontroll..

Når han kjørte forbi såg han på bilene som var blitt stoppa, og plutselig smalt det.. Han hadde kjørt i ræve på ei ny merce..

ble ikke mye skade på merca, men alt koster.

det blir forsikringssak selvfølgelig, men attpåtil kommer han til å få ei Bot av politiet på hele greiene.

p.g.a uaktsom kjøring..

dei visste ikke hva bota kom på, men den kommer..

http://Http://www.hhenr.com/

2000 Primera 1.8 gubbebil...ikke noe å skrive om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hhenr

En kompis av meg kjørte ned i Bergen i går

og i Lars Hilles gt sto det noen mc-purk og hadde kontroll..

Når han kjørte forbi såg han på bilene som var blitt stoppa, og plutselig smalt det.. Han hadde kjørt i ræve på ei ny merce..

ble ikke mye skade på merca, men alt koster.

det blir forsikringssak selvfølgelig, men attpåtil kommer han til å få ei Bot av politiet på hele greiene.

p.g.a uaktsom kjøring..

dei visste ikke hva bota kom på, men den kommer..

ganske surt og betale penger til politiet når det var de som stjal oppmerksomheten til føreren..

får håpe dere får igjen lappen fort gutta..jeg for min del har ca 1 mnd igjen uten lappen..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Merkelig...aldri hørt om før at de tar førerkort for slike påkjørsler.

Men mulig det er ny rutine, men at du får det tilbake igjen etter 14 dager eller.no

De sa jo at de kunne beholde det i 3 uker vist jeg "ikke samtykket" til beslag etter det måtter de kontakte advokat eller noe får høre om de forsatt kunne beholde det...

hvem har rett

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

De sa jo at de kunne beholde det i 3 uker vist jeg "ikke samtykket" til beslag etter det måtter de kontakte advokat eller noe får høre om de forsatt kunne beholde det...

hvem har rett

Politiet kan holde på lappen din i maks 21 dager. Etter dette må saken opp i forhørsretten. Har mistet min i 21 dager 6 ganger i min ungdom. Børning og bakhjulskjøring er alltid pop hos snuten!

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du ikke samtykker så kan de ta lappen fra deg en kort periode, og kan stemme at det er 21dager, så er det bare til å gå ned å kreve lappen sin tilbake, men viss du samtykker i at de tar lappen din så kan de beholde den så lenge de vil?

tror det var slik jeg forstod det når en forklarte det til meg.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom til politiet "VAKTA" i kveld ca. 22:00 og skrev under på et papir på at jeg (ikke samtykket)...

Så jeg får det vel tilbake etter en stund... Forresten vist de skulle mene at jeg hadde for stor fart hva skjer da...

og at forhørsretten mener at jeg ikke skal ha det tilbake:rolleyes:

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skjer hvis man blir tatt i for høy hastighet og pol10 ikke sier noe om hvor høy fart du hadde og bare tar lappen uten at jeg har signert på noe... han sa bare at han skulle anmelde meg fordi jeg kjørte for fort osv... mante at jeg skulle få brev i posten, men kan de bare ta lappen uten at jeg samtykker om det osv?

Synes det var litt rart... han sa ikke hvor fort jeg hadde kjørt eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider