Gå til innhold

Prosjektet mitt

Ranger emnet

cREATURe

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle mekke en tråd om (langtids)prosjektet mitt.

Bilen er fra 1983 og er i helt grei stand. Litt rust er det jo, men ikke så mye kjeks heldigvis. Er GTI så har jo heidundrende 112 hk også :) Den har 40 mm senking nå. Usikker på hva slags merke. Dette er selvfølgelig ikke lavt nok! Planen er å mekke oldskool prosjekt av denna. Sært, men jeg digger det! Dessverre så er det ikke akkurat mye krom på'n enda.. Men det skal nok komme seg. Her er noen bilder:

001mk1.jpg

002mk1.jpg

003mk1.jpg

004mk1.jpg

005mk1.jpg

Originale GTI felger eller??

006mk1.jpg

Første som skal gjøres er jo å ta all rusta, og lakke i en annen farge. En skikkelig oldskool farge. Og seff få den igang. Når jeg skrur på tenninga nå så går ikke starter'n engang, men turtallet går litt oppover. Noen som vet hva årsaken er? Men har allerede begynt å kjøpe inn litt snacks til'n da ;) Skal ta bilder senere. Denne er heldigvis ikke et rullende prosjekt så jeg kan ta den tida jeg trenger. Det er litt digg! :D

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har veldig lys på beige jeg da. Syns det er en skikkelig fin farge på oldskool biler. Men har ikke sett på no fargekart enda. Kjenner en billakkerer så jeg kjøper lakk av han. Kan jo hende jeg finner noe annet jeg liker, men foreløpg så har jeg forelska meg i beige! :hug: Skal prøve å lakkere selv også, så vi får se hvordan det blir. Lærer jo ikke no hvis man ikke prøver.

[ ] 1995 VW Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dinglevims: Var no sånn som den mexicobeige'n jeg hadde tenkt på ja. Syns det er en skikkelig grom farge :D Dessverre så er det litt igjen før jeg får lakkert'n da. En del rust som må tas, og en del sparkling og slikt. Men er greit å ha et slags bilde av hvordan den skal bli seende ut :)

Frankjakobsen: Har ikke lakkert on særlig før nei. Kun med boks.. og det er ikke akkurat det samme. Men blir først lakkering inni coupe'n så da får jeg jo øvd meg litt der. Fatter'n har også lakkert en del + at jeg kjenner en med lakkeringsfirma og enda to til som har lakkert noen år (riktignok på hobbybasis). Så har folk å spørre hvertfall. Kan jo hende jeg setter bort bilen og får gjort det skikkelig utenpå når den tid kommer. Vil jo ha den strøken! :)

[ ] 1995 VW Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt skruing igår. Tenkte her en dag at jeg skulle fylle bensin på'n men etter titt ned i bensinrøret la jeg fort fra meg de planene. Tredde ganske greit finger'n gjennom. Heldigvis fant jeg et som var nesten perfekt på skroten :D Litt dårlig bilde kanskje, men her er begge røra. Den haugen på planken var det som lå inni røret.

007mk1.jpg

Har begynt å rive ut interiøret også. Alltid spennende å se hva man finner under baksetet :) Min fangst var en skje, et snickers papir, tre pog, to kronestykker og 2 femtiøringer :cool:

008mk1.jpg

009mk1.jpg

Så etter mye om og men fikk jeg satt på dette bensinrøret. Helte på bensin og prøvde å starte. Men virka som batteriet er temmelig ødelagt og fikk lånt et annet et. Da hosta'n noen ganger og starta!! :D:D Sto og gikk et kvarters tid før'n stoppa igjen. Fikk kjørt min første tur idag. Moro ;) Tror jeg må koste på'n noen plugger og en olje+filter skift.

Jeg skjønnte jeg hadde holdt på en stund for klokka var plutselig:

011mk1.jpg

:rolleyes:

[ ] 1995 VW Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å oppdatere ofte ja :) Hele dagen idag har mest gått til å kjøre rundt. Hehe.. Går bedre idag enn igår. Men er heftig med ettertenning da :rolleyes: Er et høl i potta også, så det høres jo ut som jeg har 100 hk mer enn det er :D

Så har jeg fortsatt med å rive ut litt interiør. Tatt ut stoler og tepper og slikt. Har ikke fått tatt bilde. Skal prøve å få kjøpt oljefilter imorgen så jeg får tatt et oljeskift på'n. batman

[ ] 1995 VW Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha...fant du pog i bilen din....kalte dem slåbrikker.....de var populære for 4-6 årsida....betyr vel at du er den første som "rydder" i bilen på 4-6 år he he.......blir sikkert bra dette,begynner å bli noen oldschool prosjekt på forumet nå.....skakke prøve å gjøre din litt "spesiel" hvis du skjønner.....?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant også en avis i bagasjen fra 2001. Var jævlig mye skrot i bilen. En haug med skruer og muttere som sikkert skulle vært skrudd i et sted også. hehe ;) Er vel ikke den første med oldskool nei. Hadde vært fint om den skilte seg ut litt. Hvis du har noen forslag så er dem hjertligst velkommen! :) Men først og fremst så bygger jeg den for å ha noe å gjøre og for at jeg skal like å se på'n sjøl. Men er alltid åpen for forslag!

[ ] 1995 VW Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update..

013mk1.jpg

Nå har'n fått seg ny god olje :) den gamle var temmelig skitten kan man si. Filter ble også bytta. På tide det også tror jeg. Ellers så er'n nå så si strippa innvendig for tepper og slikt. Står kun igjen dash og førersetet. Og har tatt av støtfanger'ne, så nå har'n litt rally-cross look spør du meg! :) Ellers så har jeg kjørt en del da siden jeg fikk start på'n. Går bedre og bedre for hver dag :D Nå må jeg vel prøve å få vaska'n.. gleder meg mindre til det. Hvis dere ser på bildet så er det faktisk mose/gress på forskjermen der! :eek:

[ ] 1995 VW Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Heisann godtfolk! Lenge siden jeg har skrivd her nå. Ting har gått litt sakte, men nå begynner det å ta seg opp igjen :cool: Etter siste update så har jeg kjøpt inn en del deler.

- Ny bakluke

- Grill med kromkant

- Små baklykter (skal se om jeg får modda disse til å passe, syns dem er mye finere enn den brede typen)

- Krom dørhåndtak (innvendig)

- Krom skiltlys (fra Granada)

- Magnetventil til bakluka (denne skal selvfølgelig være clean :rolleyes: )

Skjermene er tatt av og jeg har såvidt begynt å sveise igjen hull til blinkere, antenne og skjermbreddere :ratatatat

Ene senkefjøra er knekt da. Så jeg så ikke no annen utvei enn å bestille meg et justerbart senkesett. Så dumt! ;)

018mk1.jpg

Prøvde å starte den igjen for en stund siden, og da fossa det bensin ut av bensinfilteret, og slangen som gikk fra filteret var også sprukket. Heldigvis så hadde Trond.S her på forumet en dele-saab med K-jetronic, så vi nappa bare slangen fra den. Takker! :hug: Plugger har blitt skifta, kjøpte bare noen fra Biltema, 25 kroner. Holder forhåpentligvis en liten stund. Kabelen fra coilen til fordelerlokket var også litt feil, da coilen og fordelerlokket hadde forskjellige kontakter, så fikk bytta coilen og ny ledning. Når vi fikk starta'n da så gikk den jo finere enn noensinne! :D

Batteriet er flyttet bak:

019mk1.jpg

020mk1.jpg

Provisorisk løsning ;)

Så når vi fikk den igang så har det jo blitt endel kjøring. Med et ikke veldig tett eksosanlegg så begynner naboene å bli lettere irriterte!

Jeg brukte felga som satt på'n til vinterfelger på den andre golfen min, for de tre-eika 80-talls felga var ikke veldig kule tongue.gif Sånn står bilen idag:

022mk1.jpg

023mk1.jpg

Ble lang post, men når man ikke har vært flink til å oppdatere så blir det sånn :o Skal oppdatere litt oftere nå. Jeg lover! :peace:

[ ] 1995 VW Golf GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider