Gå til innhold

Lexus lykter til P11??

Turborb

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aha... og hvis jeg ombestemmer meg, er det lett å vaske vekk? Kan jeg gnikke med tynner eller silikonfjerner?

helst ikke tynner ! da kan lykten bli hvite å porøse :fire:

fy fan lexus lykter er stygge på primera :drive2

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eu-kontrollen da. Blir vel ikke godkjent når de er så mørke? Skal ikke det hvite området være synlig?

Kjøre og Bremselyset skal lyse Rødt..

Blink lyset skal lyse oransjt..

Ryggelyset skal vel vere klart! Vet ikkje om det er påbud? på dette her,

da ryggelys ikkje er påbudt!

Så lenge det lyser sterkt "nok", og fargene er rette, så kan du ha hvilke

lykter du vil.. (vel, E merket eller hva det er for noe)

Vel, det siste i parantes der sa det vel i grunn.. Nei, det er ikkje lov! :hammer

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en bare kunne vaske det vekk på en eller annen måte før eu-kontrollen, også lakke dem igjen etter på.

Noen forslag til middel, som ikke skader lykten?

Der du kjøper sotesprayen har de mest ssansynlig en spray du kan fjerne det med også.. kjøp begge, så er du i gang..

How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv HVIT P11 med sota baklykter, synes det tok seg veldigt bra ut jeg og har bare fått posetive kommentarer.

Det du trenger er en sote lakk som fås kjøpt på diverse bilrekvisita / styling butikker. Selv kjøpte jeg på Bilextra.

På min forrige bil (Mercedes 190) brukte jeg tynner for å fjerne sotingen igjen, sprayet rett etterpå over med Jiff universal eller noe sånt og vasket godt vekk. Ble bra det og merket ikke noe til falming i ettertid.

Er vel gjerne litt forskjell på lyktene i forhold til Primera så jeg bruker vel noe annet middel når jeg fjerner det på Primeraen igen.

Husk å ikkje gjør lyktene for mørke og ta deg god tid, er stygt hvis lakken skulle begynne å renne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal vel ikke bruke sotespray på det hvite området på lyktene mine? Skal de ikke sprayes røde først?

Nei, ville ikke gjort det. Du sprayer bare rett på med sote sprayen slik at de blir mørkere. På bildet du postet ser en tydelig at der det hvite feltet var er det kun mørkere og ikke rødlig som feltet under.

Selv valgte jeg og ikke sote det hvite feltet men la det være slikt som orginalt. Synes det så litt mer "rent" ut.... Men smak og behag, ble jo også greit på den Primeraen som du postet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening:

Hvorfor heter det Lexus lykter??? Hmmm?? Jo fordi slike lykter stammer fra Lexus. I mine øyne hører de også da hjemme på en Lexus og ikke på alt annet av biler. Det er jo 1 million BMW som surrer rundt med de. Er det pent?? Masse Calibra og Golf +++ Er Lexus noe vi vil ha da gutter??

Har mer sansen for orginale lykter med hvite blinkers som det legges litt soting på.

Makan altså! Lexus meg her og Lexus meg der... Kjøp Lexus da vel!! :drive2

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider