Gå til innhold

Bytte av soltak

Ranger emnet

Cheron

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått meg audi 80 luke. Denne skal monteres. Men sånn jeg har forstått er det visst et helvette?? Er det riktig? Noen som har gjort dette før og kan prøve å forklare? Evt bilder? Har ikke Haynes boka..

Evt noen på østlandet som har gjort detta og har lyst å stille opp i Oslo? Gi meg en veiledning?

Kjipt å ripe opp ei nylakkert luke!

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkel sak å bytte!!!

1. åpne takluka di helt!!!

2. skru ut alle skruene som du ser ovenifra!

3. ta løs den delen som tilter fremover (som hindrer blåsing rett inn i bilen)

4. sveiv luka tilbake nesten igjen, la det stå oppe ca 10cm.

5. skru løs sveiva innenifra og drevet!!

6. løsn den fremre bitene som wirene går igjennomm, løft opp og dra ut mot panseret.

7. ta tak i takluka og dra litt fremover for så å vippe litt opppver og ut..

EASY... sett i den nye i motsatt rekker følge.. burde gå ganske raskt om du ikke har miksa alle delene utover bakken! :)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er i et stykke :) Men virker som om audi luka er gåen.. Den tilter bare. Går ikke å sveive bakover....

Skal gjøre et nytt forsøk siden. Gidder ikke nå. Dritlei hele luka... *Banne*

Rakriste: få nummeret ditt. Så plinger jeg deg når jeg er i Oslo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cheron

Alt er i et stykke :) Men virker som om audi luka er gåen.. Den tilter bare. Går ikke å sveive bakover....

Skal gjøre et nytt forsøk siden. Gidder ikke nå. Dritlei hele luka... *Banne*

Rakriste: få nummeret ditt. Så plinger jeg deg når jeg er i Oslo :D

HMM.. har du husket å trykke inn knappen i sveiva oxo?

kan hende den bare er litt treg i starten.. slik som min.

wd40 er en go' venn!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. Er ikke det som var problemet. Problemet var at vaierene gikk ut av skinna si. Og at luka satt skjevt i opphenget sitt.

Så nå har jeg demontert hele den forbanna luka, vaierskinner og fikset det. Så nå er den montert. Ligger i bagasjerommet. Gidder faen ikke å montere :) Er SIKKER på at den ikke vil funke når jeg får den oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cheron

Joda.. Er ikke det som var problemet. Problemet var at vaierene gikk ut av skinna si. Og at luka satt skjevt i opphenget sitt.

Så nå har jeg demontert hele den forbanna luka, vaierskinner og fikset det. Så nå er den montert. Ligger i bagasjerommet. Gidder faen ikke å montere :) Er SIKKER på at den ikke vil funke når jeg får den oppi.

hehe standar at noe skal være galt.. men vi får se på den en dag. bor du i Oslo?

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider