magnus_primera Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Fy faen jeg skal love dere det ikke er noen "gromlyd" i bilen min nå!! Men håper for all del at dette blir bedre da jeg får sveiset på et lokk utenpå hullet på katalysatoren. Nå promper den og høres ut som en gammel boble! huff.. Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 salgstriks kalles det! bare noe de dikter opp for at man skal kjøpe en kat til 3-4000,- hos dem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Nå har jeg fjernet innmaten i katalysatoren, så har jeg sveiset et lokk utenpå hullet. Det ble ingen forskjell, ingen verdens ting?!? Er det meg eller? Lurer på å bygge nye rør fra katn bak til bakpotta, tror det ligger en slags lyd demper der. Noen der ute med for meninger om dette? Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 hehe, det ER forskjell. Noe annet er umulig. Har ennå ikke hørt om en original katalysator på en familiebil som ikke stjeler en god del effekt. Det vil lønne seg å bygge ny eksos fra kat og bak ja. Maks 2.5" rør! Og husk å beholde den bakerste potten. Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Det er seriøst ikke en lyd forskjell, kanskje noe effekt men. Bakpotter er av type Supersprint bakpotte, tenkte å bygge med 2"rør. Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 det vil ikke go noe stor effektøkning om man bygger med 2". Iallefall på eGT er 2" originalt til og med så.. Supersprint potte er ikke så verst Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Den gir lite da, veldig lite!?! Ikke noe lyd nesten heller, men det er jo en 1,6l da, ville nok hjulpet på mer på en 2liter vil jeg tro! Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Juni 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2004 forstår jeg deg rett, da er lyden det du er mest ute etter? da vil jeg foreslå som tidligere å kjøpe en simons potte til 8-900kr og sveise eller feste med eksosklemmer. seff blir det en billig løsning, men det må du nesten se selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet Juni 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2004 Lyd og effekt ja! Såklart er effekten viktigere enn lyden, men lyden er også viktig! Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera 2.0SE Skrevet Juni 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2004 Heisann Jeg har sett på en del universal potter fra sverige til en grei pris, men det blir en del ombygging for å få det til å passe er dette lovlig. Er det noen som har gjort dette så vil jeg gjerne høre om det og om mulig se bilder av det??? Jeg har tenkt på denne http://realcar.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_skyltl.htm&%24SELKEY=UNOVREXA&%2422901=UNOVREXA&p=H :D :D :D Siter Fina veret,beine veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Apexi n1, 6000 kr. Skal gi bra lyd i følge eieren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Det er en GROMlyd i den bilen der! Og så pen den er ellers også. Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 I går så jeg en grønn primera (p11), uten noe styling, men hadde en heftig lyd så min bil med orginal potte ble pingle i forhold. Er det noen her som kan anbefale en effektpotte som gir bra lyd og ikke har pingle åpning? Pris, bilde, web-adresse? Jeg bryr meg ikke om ekstra effekt, vil bare ha heftig lyd. Noen erfaringer med effektpotter med justerbar lyddemper? Det burde løse eu kontroll problemet angående støynivå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Jeg skal bytte bakpotta mi. Hvor stor dimensjon er det på orginalrøret? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Originally posted by Mirus Jeg skal bytte bakpotta mi. Hvor stor dimensjon er det på orginalrøret? Mener det er så vidt under 2" Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg