Gå til innhold

Bygge om grill - hjelp

Ranger emnet

autowern

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvordan jeg skal få til dette.

Dette er bilen min:

355666_15_full.jpg

Nesten helt standard og kjedelig, men ønsker å bygge om grillen min slik at den blir slik:

345276_14.jpg

Har noen ideer selv, men er redd for at jeg bare vil ødelegge alt sammen. Skal også inn med grill foran tåkelysene mine, men det skal ikke være noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen fasitløsning på slikt.

Grillgitter får du tak i på Eiker Motorshop og sikkert andre steder også, så det er jo kurant.

Det du bør begynne med er å skru av grillen for å se hva du må fjerne og om det finnes plast"ører" som f.eks kan borres hull i for å feste skruer gjennom.

Sjekk på et usynlig sted om Araldit eller annet egnet lim fester på plasten på plastgrillen. Gjør det det, er kanskje liming vel så bra egnet (og mer usynlig) enn å skru.

Eller hvorfor ikke spørre de på Eiker Motorshop hva de anbefaler?

Kanskje finnes det klips el. som er laget spesielt for slikt?

Er du redd for å ødelegge kan du jo kjøpe en brukt grill hos høggern så er det ikke så ille om det blri mislykket.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på å få fjernet emblemet og plastikken der emblemet sitter slik at jeg får ei "ren" ramme rundt gitteret slik som på den nederste bilen, må vel ram og skjære bort det jeg ikke ønsker da. Men det jeg er redd for er å ikke få en pen kant i rundt sånn at det ikke synes at det er skåret i den. Tror endel må fjernes fysisk fra grillen slik den er idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om plastramma fester på glassfiber?

Hvis den gjør det, er jobben relativt lett. Da erstatter du "åpningene" som blir der du har skjært vekk emblem+overflødig plast med glassfiber.

Hvis du må erstatte større deler (f.eks hele den øvre delen av grillramma ser smalere ut på det nederste bildet) kan du ta en "snokerunde" hos høgger'n og kikke etter grillrammer du kan kappe deler av og tilpasse til din modifiserte ramme.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg har nettopp gjort akkurat det samme på min Mitsubishi Lancer.. Jeg sagde ut plastikk som var der fra før, sparklet og lakket.. Deretter kjøpte jeg grill fra BilXtra og satt inn.. I tillegg monterte jeg to ekstra lys bak grillen...

Tok tid, men var verdt det..

Legger opp noen bilder snart:)

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer lim, for jeg tror ikke det er mye å skru fast i på den biten, ikke store greiene. Hører på høggern over helga om de har en maken som jeg kan prøve dette på, blir det bra så bytter jeg de bare ut.

Går vel greit å bruke dremel på det og pusse etterpå, for deretter å ha på lakk i bilens farge?. Vil tro det kan se bra ut jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert Erebuni-kitet til denne bilen?

626f.jpg

626r.jpg

Muttern har en slik bil,og jeg vurderte en stund å ta over den,

og kjøpe dette kittet,for så å ha en så å si unik bil i Norge

vertfall.. Tror ikke det er så mange som har denne bilen,da den er ganske gubbete original.. :D :D ;) :)

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mane som har Erebuni kittet i Norge, men jeg kjenner til en i Sverige. I statene er det veldig populært, men har hørt at det er ekstremt vanskelig å få det til å passe på bilen 100%. D3erfor går jeg heller for styling fra Automoderna.com . Bare sjekk ut, Erebuni stylingen er ingenting i forhold...:)

Men slikt koster penger, og siden jeg nå bygger anlegg nå får jeg nøye meg med "gratis" modifikasjoner på bilen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider