Gå til innhold

Hvem forhandler Løuft/Hydraulisk fjæring i Norge?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hører kanskje ikke til under V8 delen av forumet, men shit au.

Så, spørsmålet står jo egentli i topicen, hvem forhandler denne guds gave i Norge?

Har funne noen forhandlere i Sverige, men de svarer ikke på mail eller noe.. så med den kundebehandlinga vil jeg ikke sende pengene mine til den siden av grensa.

Noen er som har erfaringer med den type fjæring? Kjørekomfort å greier.. og ikke minst, har hørt rykter om at det er ulovlig.. stemmer dette?

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut ifra at du mener luftfjøring og ikke hydraulikk... Hydraulikk er rask hopp etc...kort fortalt..

Luftfjøring finnes det ikke offissielle forhandlere på i Norge, og ja de svenske firmaene er umulig å få tak i !

http://www.customcompany.no kan skaffe luftfjøring på bestilling.

Er mulig å få det godkjent, men er ikke mange norske biler det står på som er godkjent med det..

Og kjøre komforten...helt fantastisk !!!!!

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var typen svar jeg var ute etter ja!

Hvordan er det å montere luftfjæring..? Sliter med allefall 2.57 tommeltotter, muli å få det til selv da.. eller bare ringe etter assistanse med en gang??

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rick

Der var typen svar jeg var ute etter ja!

Hvordan er det å montere luftfjæring..? Sliter med allefall 2.57 tommeltotter, muli å få det til selv da.. eller bare ringe etter assistanse med en gang??

Går ut i fra at det er Amazonen du tenker å ha det på... Ingen av luftfjøring/air ride firmaene lager ferdige kit til din bil. Derfor må du ha et universalt sett. Da er det ikke bolt on, men fester etc må du lage/sveise selv. Men et universalt sett er ikke så vanskelig å montere om en sveise skyndig gjør det eller hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CamaroCab

Jeg vet at han leverer luft fjærer til 4x4 biler, vet også at en kamerat bygger disse luftbelgene inn i en truckbygg som han lager. ring ditt og snakk med tor.

Vet en som tok kontakt med 4x4 for luft..men der var det ikke mye samarbeidsvilje... men jeg har ikke hatt noe med de å gjøre så jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skal på amazon..

Men sveisingen skal egentli gå greit.. er det bare belger som bytter ut fjærene, eller må demperene også byttes?

Bytter fjærer til belger. men må ha støtte demper i tilfelle en belg revner/blir skadet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Modmach1

Bytter fjærer til belger. men må ha støtte demper i tilfelle en belg revner/blir skadet

Så alt som må gjøres er å fabrikere fester til støttedempere?

Kan jo ikke være verdens største heksekunst..

Men hvordan er dette med godkjenning av bilen? Kanskje jeg bare skal vente med det til jeg allerede har hatt bilen på Eu-kontrollen..

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alt som må gjøres er å fabrikere fester til støttedempere?

Kan jo ikke være verdens største heksekunst..

Men hvordan er dette med godkjenning av bilen? Kanskje jeg bare skal vente med det til jeg allerede har hatt bilen på Eu-kontrollen..

Nei, det er ikke helt så enkelt. må mest sansynlig gjøre om festene på bakakselen din også..

Jeg ville ventet med montering til etter eu kontroll..da kan du kjøre 3 år uten at det blir noe kødd. Etter hvert vil dette bli mer vanlig også i norge, så det blir sikkert enklere å få det godkjent med tiden også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 4 weeks later...

Jeg skal kjøpe Air Ride og montere dette på min 66 Chevelle i vinter... Jeg skal ta inn tinga selv, men jeg traff på en hyggelig kar som driver med dette her i Norge...

Cato har montert dette på mange biler, fungerer strøkent, også på biler med mye kull under panseret...

Ta en prat med Cato Opsetmyren på 92054498

Sjekk forøvrig http://www.ridetech.com

1966 - Chevelle SS 396

1970 - Lincoln Continental Mark III

1979 - Volvo 242 TIC by V.S Motor

1992 - BMW M5 Touring

webmaster @ http://www.vsmotor.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider