Gå til innhold

Toppen på BMW 325 E36

Ranger emnet

BMWCruiser

Anbefalte innlegg

Heisan! Har bilen min på verksted nå hvor de holder på å skifte toppakningen på min e36 1991 mod. I tillegg måtte de sende av gårde toppen i tilfelle den var skeiv. Det skulle bare ta en dag eller to. Men dagene gikk og til slutt fikk verkstedet en telefon som sa at de trengte spesialverktøy for å rette den opp da den var 3/10 skeiv!

Det jeg lurer på er hvor mye denne rettelsen vil ha å si på motorytelsen når jeg får tilbake bilen. Vil jeg få noen ekstra HK?

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis byttes toppakningen til en som er tykkere (tilsvarende det som planes).

Blant annet vet jeg man får en "planepakning" til de eldre M10-motorene som er +0,3mm, og jeg vil tro det samme gjelder for din motor.

Men du kan jo selvfølgelig sette på originalpakning, og få litt høyere komp., skal ikke si det sikkert, men tipper ventilene fortsatt går klar av stemplene.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster denne her jeg, håper det er greit :)

På min 92mod 325 gått 170k så kommer bittelitt olje fra toppdeksjelpakningen (tror jeg det heter) helt i forkant av motoren, er et lite "sig" som er på ca 2 cm bredt.

Er dette et dårlig tegn på noe? må toppdeksjelpakningen skiftes?

Er det greit og fylle 95 blyfri på den?

Mvh

2007 E klasse Obsidiansort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cosw

Poster denne her jeg, håper det er greit :)

På min 92mod 325 gått 170k så kommer bittelitt olje fra toppdeksjelpakningen (tror jeg det heter) helt i forkant av motoren, er et lite "sig" som er på ca 2 cm bredt.

Er dette et dårlig tegn på noe? må toppdeksjelpakningen skiftes?

Er det greit og fylle 95 blyfri på den?

Mvh

Hvis det er toppdekselpakningen som lekker er det egentlig ikke noe problem. Det er bare å leve med. Men er det topplokks pakningen som er gått er det litt værre.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider