arildh Skrevet Oktober 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2002 Leste følgende på nettet om turbotrykk på GT-R: "... Boost is controlled by a dedicated computer map, and its maximum pressure is 450 mm of mercury (Hg). " ?? Hvor mye er 450 mm of mercury ? 0.45 Bar ? Jeg monterte nylig en ladetrykkmåler i bilen ( elektronisk GReddy 52 mm) som jeg mener viser 0.5 bar på full fres. Er litt usikker da jeg mangler brakett og måtte charge rundt i søndagstrafikken med meteret i hånden .. :rolleyes: På Idle viser den 500 mmHg. Høres dette riktig ut ? Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Oktober 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2002 Originally posted by arildh Leste følgende på nettet om turbotrykk på GT-R: "... Boost is controlled by a dedicated computer map, and its maximum pressure is 450 mm of mercury (Hg). " ?? Hvor mye er 450 mm of mercury ? 0.45 Bar ? Jeg monterte nylig en ladetrykkmåler i bilen ( elektronisk GReddy 52 mm) som jeg mener viser 0.5 bar på full fres. Er litt usikker da jeg mangler brakett og måtte charge rundt i søndagstrafikken med meteret i hånden .. :rolleyes: På Idle viser den 500 mmHg. Høres dette riktig ut ? 450mm/HG er 0.6bar..! ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbolarsen Skrevet Oktober 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2002 Stemmer det! GT-R`en lader ca. 0.6 orginalt. Etter at jeg monterte 2.5" eksos fra downpipen og ut, Åpent filter samt dumpventil så lader den litt i overkant av 1,1. Helt klart en bil som lider av astma orginalt....... Siter Turbolarsen (323 GT-R) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Oktober 29, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Joda. Etter litt mer testing ser jeg at jeg får 0,6 på min også. Boost kan ikke være mye kontrollert av ECU hvis man får 1.1 bar av å renske opp litt i luftveiene. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Mazta' Skrevet Oktober 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2002 Originally posted by arildh Joda. Etter litt mer testing ser jeg at jeg får 0,6 på min også. Boost kan ikke være mye kontrollert av ECU hvis man får 1.1 bar av å renske opp litt i luftveiene. Problemet er at wastegaten ikke klarer å flowe vekk nok eksos når du "åpner luftveiene" på GT-R'en, så du får såkalt boost creep. Min GT-R som har luftfilter og 2,5" eksos fra HKS ligger på ca 0,6bar fra ca 3500 til 5000 rpm, så stiger den oppover til 0,9bar derifra og opp til 7000 rpm. Husk at GT-R'en er proppa igjen i begge ender, og gir utrolig bra respons på billige modifikasjoner. Prøv i første omgang å borre noen hull i undersiden av luftfilterboksen, og erstatt bakpotta med et rør rett ut - dette bråker faktisk ikke mye i det hele - så har du sikkert 10hk ekstra, helt gratis :) Jeg gjorde dette på min forrige GT-R, og merket god forskjell, den dabbet ikke av over 6000rpm slik den gjør som standard, men dro med fullt øs opp til turtallsperren. Siter Haakon O. 90 Eunos Cosmo 20B Type-S 88 Mitsu Colt dB-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 4, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2002 I helga fikk jeg satt på en TurboXS H34 dumpventil på GT-R'n. Jeg ble litt forundret da jeg fikk nå fikk 0.8 (Tidligere 0,6) på full fres. Merket også at den drar villigere over 5K. Med andre ord så "lekker" tydeligvis den originale dumpen slik at luften går delvis i retur ved 0,6 bar. Bilen er helt original ellers. Dumper for tiden til atmosfære men skal koble den i retur. Må bare høre meg lei på øøøørrnnn--Psjyhh lyden først :) Noen som leser dette som har en TurboXS H-RFL ? Hvor mange skiver har dere over stempelet ? De 6 skivene som fulgte med ventilen gir ikke nok trykk til å holde den lukket på tomgang. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.