Gå til innhold

forsikringshælvete

Ranger emnet


Essex

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Originally posted by Essex

da ringte de fra if... de skal taue ned på nissan, de har forhåpninger om å rette opp bilen min igjen.

 

AT DET GÅR ANN :mad: :mad: :mad:

 

Det er vel bare å glemme.. er ikke den rammeskjev? Finnes det ikke regler når taket er såpass most som det er?

Dette hørtes ikke bra ut.:(

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en takstmann sett på den da ? Er ingen takstmann selv, men har jobbelt litt med sånt og av bildene vil jeg tippe at den bilen bør koste mer enn 400.00,- for å holde skaderep innenfor 60% av bilens verdi. Det er vel fortsatt det som er kondemneringsgrensen ?

 

Ikke snakk om at de retter den der for under 150.000,- hvertfall. Og uansett vil den aldri blir helt 100 igjen med så kraftige skader på rammekonstruksjonen, så jeg tror ikke de kommer noen vei med det om en litt kritisk takstmann får se på den. Er det Nissan Romerike de tar den til ?

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tar den vel ned til nissan på lillestrøm der. det er nærmest vel.

 

bilen er helt banana, så skjønner ikke hva de tenker på.

har vært takstmann her, og han sa ganske greit at det mest sannsynlig blir kondemnering. men var en helt annen fyr som ringt meg nå....

 

uff uff uff sier jeg bare.

 

 

men da må jo en hel haug lakkeres da... kanskje jeg får hel lakert bilen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti en lignende skade på en CLK vi hadde for noen år siden,den ble rettet for ca 150` men den var da 1 år gammel....

I følge oppretteren (BO) så blir bilen rettere etter å ha vært i rette jigg... men det er jo ett verditap inne i bildet som ikke forsikringen dekker,nemlig at en kollisjonsfri bil er mer verdt/ettertraktet enn en som er tidligere skadet

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare Lykke til til den eller de som skal rette denna bilen !!!! Essex ! vær JÆVELIG pirkete når du er nedom og ser på bilen. og før du tar imot den etter at den er "rettet" gå over den og få dem til å rette på alt du ikke er fornøyd med !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

Jeg sier bare Lykke til til den eller de som skal rette denna bilen !!!! Essex ! vær JÆVELIG pirkete når du er nedom og ser på bilen. og før du tar imot den etter at den er "rettet" gå over den og få dem til å rette på alt du ikke er fornøyd med !!!

 

jupp, jeg bare håper at nissan gutta her vett nok i hue til å si nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

 

jo.. men håper de sier det blir dyrere enn det den er verdt, og at bilen ikke blir 100% igjen...

 

Ta kontakt med en som heter Narvestad !?! Nede på skade verkstedet til Nissan Romerike. Det er han som ordna bilen min etter innbruddet. Han virka som at han viste hva han drev med + at han var ålreit å snakke med !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

 

jo.. men håper de sier det blir dyrere enn det den er verdt, og at bilen ikke blir 100% igjen...

 

Det trenger bare bli 60% av markedsverdi for at det skal kondemneres automatisk. Blir taksten rundt 50% av markedsverdi er nok også sjangsen for kondemnasjon stor pga risikoen ved ekstrautgifter underveis, som det alltid blir.

 

Jeg ville tatt det helt med ro, den blir ikke reparert.

 

;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår