Gå til innhold

"Prosjekt" P10


Mirus

Anbefalte innlegg

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Dette ble jo veldig bra, utrolig hvor "lite" som skal til for å få bilen veldig mer strøken enn orginal.

 

*pirk* *pirk* har du hatt klarlakk på fangerne? Jeg syntes de så litt matte ut.

 

Ellers så syntes jeg bilen virker litt høy etter senking, mulig det bare er bildene som lyver litt?

Bilforumet.no
Irc Admin
- 2011 Volvo V60 R-Design
- 2003 Toyota Rav4
- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo veldig bra, utrolig hvor "lite" som skal til for å få bilen veldig mer strøken enn orginal.

 

*pirk* *pirk* har du hatt klarlakk på fangerne? Jeg syntes de så litt matte ut.

 

Ellers så syntes jeg bilen virker litt høy etter senking, mulig det bare er bildene som lyver litt?

 

Ja jeg tok på to-tre lag med klarlakk. De er ikke så fryktelig matte som de ser ut til. :) Men det skinner ikke så fryktelig av de.

Når jeg tok bildene så hadde ikke fjørene trukket seg sammen noe særlig, så den ser ganske høy ut på de bildene. Men nå har den blitt lavere. :)

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej..

bilen din ble seende veldig bra ut.. :)

Hvilke senkefjer har du brukt og hvor er de kjøpt??

Å har du gjort noe mer med lakken din, enn og vasket og polert??

 

Takk takk!

Senkefjørene er av merket PI. Jeg kjøpte dem i England. Det står en del om de i de første postene i tråden.

Jeg har ikke gjort noe spesielt med lakken. Den har holdt seg blank og fin, til tross for et 12 år langt liv i oslo's gater. Den står ute døgnet rundt.

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vel, da var det ferietid på nytt og bilen skal nok en gang få "lide" for at den er i mitt eie! :)

 

Fronten min er tam. Noe måtte gjøres med den.

DSCN2283.sized.jpg

 

Så jeg gikk til innkjøp av pussepapir, sparkel, lakk og netting. Gjett hva som skal gjøres! :)

DSCN2284.sized.jpg

 

Stemmer. Grillen ja!

DSCN2285.sized.jpg

 

Etter et brutalt kjør med stikksaga:

DSCN2287.sized.jpg

 

Så kom jeg til å tenke på: Hva skal jeg gjøre med de store hullene som blir igjen på kantene?

Etter tre sek tenkepause kom jeg på at jeg kunne bruke plast-restene fra det jeg skjærte ut og bruke det som støtte for sparkelen. Som tenkt, som gjort :)

DSCN2288.sized.jpg

 

Nå er vi ca fire timer og en vond arm av all pussingen etterpå:

DSCN2289.sized.jpg

Jeg klarte ikke å få det skikkelig pent, og til slutt tok tålmodigheten kvelden...

En dag skal jeg kjøpe meg en pussemaskin...

 

Så grillen ble hengt i garasjen, klar for grunning og etterpå to tykke lag med lakk:

DSCN2293.sized.jpg

 

Klarlakk ble tatt på en halvtime senere, men det virket som den ga en reaksjon på lakken, så alt i alt ble ikke grillen videre pen... Dårlig pusset sparkel og lakk som ikke er bestevenn med klarlakken gir sjeldent godt resultat...

DSCN2297.sized.jpg

 

Så nok en gang tok tålmodigheten slutt. Så jeg bøyde til gitteret som skal bak i grillen, og prøver meg på nytt i morgen. :)

DSCN2298

 

PS: Noen som har en lagunaleppe til salgs?

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Har den på samme sted jeg og!! Monterte først høyre side og derretter venstre side men jeg tenkte ikke på dashbordet før etter jeg hadde montert dem og lukket igjen døra første gang.....

 

Men jeg er fornøyd både med lyden og utseendet! Dessuten går den akkuratt klar av dashen;)

 

Mine er monterte i orginal hulla opp mot taket, i dei stolpene atme vinduene.. :) måtte fjerne alt av gamle feste og slikt og modifisere høytalerene litt men gikk akkuratt! :) Mellomtonene er i døra.

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår